Iz
62, 1-5; 1 Kor 12, 4-11; Jn 2, 1-12
Božični prazniki so mimo. Beseda, to je pravi
in živi Bog se je učlovečila in se naselila med nami. V Kristusu
človeku, Bog stopa do človeka, da bi človek mogel najti pot do Boga, ne v
globokih učenostih, ampak v zavesti, da je Bog pozoren do človeka, še posebej v
njegovi stiski, da je usmiljen in da se človek na to usmiljenje more zanesti.
- Kana je po Jezusovem
srečanju z Modrimi in po glasu iz nebes ob Jordanu že njegovo tretje
"razglašenje": tokrat je sam razodel svoje veličastvo, spravil v dih
jemajoče začudenje goste na svatbi, naredil
je prvo od znamenj svojega odrešenjskega poslanstva in se neizbrisno
zapisal v srca: njegovi učenci so verovali vanj.
-
Zelo je povdarjeno najbolj odločilno v odlomku, da je bil na svatbo povabljen
tudi JEZUS z učenci. Če hočeš sprejemati božjo pomoč, vodstvo, božje čudeže
moraš povabiti BOGA v svoje življenje. Brez povabila ne gre. Ženin in nevesta
na ohceti v Kani sta Ga povabila in dobila sta neverjeten dar. Jezus Bog ju je
rešil stiske, sramote. Podaril jima je velik čudež z več kot 700 litri vina in
veselje se je lahko začelo, ker je starešina rekel da je to vino veliko boljše.
- VINO
je simbol žlahtnega, srečnega, polnega, zadovoljnega življenja, ki ga človek
lahko sprejme samo od Boga. Jezus hoče vsakemu spreminjati življenje na bolje,
v Luč, v več veselja, upanja in Ljubezni. Jezus ni končal s tem delom v Kani.
Vsaka sv. Maša je Kana, svatba, ohcet… ko mi Jezus spreminja vse moje problem v
olajšanje, v rešitev in zadovoljstvo. Sv. Maša in molitev je spreminjanje
življenja. Dovoli, da ti JEZUS kaj da. Dovoli mu, da ti reši problem in ti v srce
nalije vino upanja, sreče in veselja. Šest vrčev je bilo kamnitih, namenjenih
umivanju, ki so ga Judje obredno, duhovno zelo poudarjali. Čutili so grešnost,
nemoč, madeže v duši in si niso znali pomagati, se umiti od znotraj. Kaj bi
lahko odvzelo to našo krivdo pred Bogom, ki vse podarja in je nad vse pravičen
in svet. Jezus v te vrče nalije svoje božje vino, svojo božjo ljubezen in moč,
ki človeka očiščuje in mu odpušča grehe, zato ker je poln ljubezni in usmiljen.
Človek se lahko kadarkoli opere v Sv. Zakramentu sprave, spovedi in je osvobojen
zla greha, razbremenjen, očiščen, svež, sproščen.
Nek
gospod mi je pripovedoval, da se je ob priliki družinskega praznovanja srečal s
svojimi sorodniki, ki so si med seboj zelo različni. Pravi, g. Dušan, mi si
nismo različni po tem, da bi nekdo bil mlad ali star, z lasmi ali plešast, za
hece ali bolj resen. Pravi: želiš s kom reči kakšno lepo besedo in takoj
naletiš na kletev, zmerjanje, obup, pritoževanje, šinfanje… Pravi: na žalost se
delimo na samomorilce, sorodnica je popolnoma zvezana s šlogarcami,
vedeževanjem, magijo, črnogleda, prestrašena. Eden sorodnik je poplnoma zmeden v
iskanju življenskega smisla, je že tretjič ločen. Z eno družino iz našega
sorodstva se zelo radi srečujemo, se imamo radi in smo nad vse veseli, ko se
srečamo in največkrat se srečamo pri…… sveti maši. Človek sam v življenju nima
in ne more imeti žlahtnega vina resnice, ljubezni, veselja, moči, upanja…
Marija mu je rekla: Vina nimajo… Marija
v Kani je in ostaja žena, naša mati, posrednica, varuhinja: tista, ki človeku
posreduje življenje, ki spremlja njegove prve korake, ki mu vsak hip sočutno
stoji ob strani, ki kljub odrinjenosti vztraja v dobroti in razdajanju.
Marija tudi nam pravi in močno polaga na srce, ko
kaže na Jezusa: karkoli vam reče, storite.
Ni komentarjev:
Objavite komentar