Iz
58, 7-10; 1 Kor 2, 1-5; Mt 5, 13-16
1. Pomenljive besede je apostol
Pavel o načinu in vsebini svojega oznanjevanja zapisal kristjanom v Korintu.
Prišel je oznanjat Kristusa
križanega, ki je Judom v
spotiko, poganom v nespamet. Pojasnil je, da vera, ki jo oznanja, ne sloni na človeški modrosti,
ni človekova iznajdba, ki se lahko hitro sesuje, ampak sloni na božji moči, ki vse
človeško presega, prav v svoji božanski nedoumljivosti in neskončnosti pa se
preprosteje in globlje dotika človeka kot katerokoli človeško umovanje in
načrtovanje. Kako preprosto pa jasno kaže človeku pot iz njegove majhnosti in
ozkosti v tisto razsežnost, kjer tudi on lahko postane deležen božje veličine
in neminljivosti!
2. Prerok na domač in preprost
način opozori, da je prav človekovo vsakdanje ravnanje tista dvosmerna pot, ki
človeka dviga na raven resnične človečnosti ter ga približuje Bogu, obenem je
to pot, po kateri božja neskončnost prihaja do človeka, po kateri človekova temina postaja jasna kot poldan:
- lomi
lačnemu svoj kruh, ko vodiš nagega, ga obleci, kot vsakdanji kruh jasna in
preprosta beseda, ki povzema prav vse, kar danes radi izražamo z besedo
človekoljubnost, ki je pa tudi tolikokrat zlorabljena;
- odpravi
zatiranje iz svoje srede, iztezanje prstov, prevarljivo govorjenje, še ena
kratka beseda, ki povzema v vsakem času "sodobne" zvrsti nasilja –
mar ne okušamo sami toliko težkih posledic teptanja človeka, nepoštenosti,
laži.
3. Gospod pa tokrat niti ne daje
učencem kakšnega poduka, kot da je samo po sebi razumljivo, kdo, kaj in kakšen
je v svojem okolju tisti, ki pravi, da je kristjan, ki se ima za njegovega
učenca:
- vi
ste sol zemlje, sol, s katero se hrani daje okus, s katero se hrano
zavaruje pred razpadanjem, sol, ki je simbol modrosti: kristjan pozna Gospodov
nauk, ve, katere so evangeljske vrednote, in kolikor se sam ravna po njih, tudi
svojo okolico vsaj v neki meri odvrača od slabega;
- vi
ste luč sveta, ne le kristjani znotraj zidov cerkve ali svojega doma, ampak
ljudje, ki tudi v javnosti pokažejo, da iz vere v Boga in v svojo neminljivo
prihodnost pri Bogu hočejo živeti pošteno, hočejo biti pravični in dobri do
slehernega človeka, si prizadevati za mir, odpuščati, čutiti s človekom.
4. Mar bomo rekli, da ima Gospod preveč visoko in nerealno mnenje o nas? Če kot kristjani nismo sol zemlje in luč sveta, ne bo Gospod tisti, ki bi nas kritiziral prvi, ampak bo to prav ta svet, v katerem smo premalo, ali sploh nismo sol in luč. Če slišimo kakšna da je Cerkev, ali ni to kritika nas, ki smo premalo sol in luč.
Ni komentarjev:
Objavite komentar