2 Krn 36, 14-16. 19-23; Ef 2, 4-10; Jn 3, 14-21
1. Ko razmišljajoče beremo o stvarjenju človeka, ki ga je Bog ustvaril po svoji podobi in sličnosti, se kar samo od sebe postavlja vprašanje, ali ni tvegal preveč, ko ga je obdaroval s tistim, kar človeka dela najbolj podobnega Bogu, namreč z razumom in možnostjo svobodnega odločanja. Kot da se ni zavedal, da bo to razumno bitje hotelo delovati v neomejeni svobodi, v zavračanju Stvarnika in njegovih norm, v celoti avtonomno. Res se je od prvega človeka naprej pogosto pojavljala misel, kot da že dejstvo ustvarjenosti, odvisnost stvari od Stvarnika, za človeka pomeni ponižanje. Človek se je imel za dovolj preudarnega, da se odloča sam, in v našem času je to še posebej poudarjeno. Mar ni zanimivo, da temu razumnemu bitju niti najhujše posledice njegovih nepremišljenih odločitev ne odprejo oči, ampak kvečjemu žuga proti nebu: če si, zakaj si to dopustil!
2. Tega bitja, ki kljub
svoji razumnosti tolikokrat ravna nepremišljeno in sebi v škodo, Bog kljub
njegovi zaletavosti in domišljavosti nikoli ni zapustil, hoče mu kazati pot iz
njegovih zablodelosti, hoče mu biti v oporo:
- apostol to stalno
božjo naklonjenost človeku povzema: z milostjo ste rešeni, ne iz sebe,
božji dar je, in opozarja na izvir takega odnosa Boga do človeka: Bog
je bogat v usmiljenju, je neskončno velik v tisti svoji širokosrčnosti, ki
vedno znova utira pot prizanesljivemu in dobrohotnemu ravnanju s človekom;
- pot človeštva, ki ne
neha klecati v svojih zablodelostih, in Boga, ki kljub temu ne neha biti do
človeka usmiljen, povzema starozavezna kroniška knjiga: kopičili so
nezvestobo, Gospod pa jim je ponovno pošiljal po svoji poslancih opomine, ker
se mu je ljudstvo smililo;
- končno slišimo tudi
Gospodove besede, za mnoge najlepše v evangeliju, ki jih pove v pogovoru z
Nikodemom: Bog je svet tako ljubil, da je dal svojega edinorojenega
Sina, da bi se nihče ne pogubil, kdor vanj veruje, ampak imel večno življenje –
to je Bog, naš Stvarnik, naš Oče, ki tudi takrat, ko so otroci neubogljivi,
ostaja Oče – ne dobrodušen starček, ki zamiži, ampak Oče, ki opomni, ki tudi
kaznuje, pa v vsej ljubezni ostaja dobri Oče;
- ta osrednja misel o Bogu je tako pomembna, tako velika, da jo Gospod
še dodatno pojasnjuje in potrjuje: Bog ni poslal Sina na svet, da bi
svet sodil, ampak da bi se svet po njem rešil.
Ni komentarjev:
Objavite komentar