Nedelja
dobrega pastirja
Apd 4, 8-18;
1 Jn 3, 1-2; Jn 10, 11-18
1. Kakor je današnja beseda pestra v svojih mislih, smo največkrat pozorni le na Jezusovo priliko o dobrem pastirju. Preproste besede, ki se nam morda zde že prepoceni: Jezus je dobri pastir, ima rad svoje ovce, ki ga poznajo in on jih pozna. Kot idilična pastirska pesem o pastirju, ki brani čredo pred volkom, medtem ko najeti pastir misli le na zaslužek, za ovce ga pa ne skrbi. Vendar je ta evangeljska preprostost le uvod v skrivnost, ki nam jo beseda posreduje.
2. Bodimo pozorni na
poudarke v Jezusovi pripovedi:
- razloži, od kod taka
skrb, ki je pripravljena žrtvovati tudi življenje: poznam svoje in moje
poznajo mene, torej je ključna beseda v Jezusovi pripovedi
"poznati" - v Svetem pismu pojem "poznati" ne meri na
razumsko poznanje, spoznanje nečesa, ampak izraža živo, tesno, življenjsko
povezanost dveh oseb;
- to svoje poznanje še
dodatno pojasnjuje s primerjavo: kakor mene pozna Oče in jaz poznam
Očeta - ob tej primerjavi takoj zaslutimo, da je beseda o dobrem
pastirju le pripomoček, da nam dopove, kako blizu je Bog človeku, kako ga ima
neprestano v mislih, kako pozorno in neposredno skrbi zanj.
- če Bog govori
preroku: preden sem te upodobil v materinem telesu, sem te poznal,
mu s tem dopoveduje, da je vedno z njim, misli nanj, skrbi zanj, ga varuje,
opogumlja v preroški službi;
- Marijino vprašanje ob
oznanjenju: kako se bo to zgodilo, ko ne poznam moža, kaže, da
pojem "poznati" opredeljuje celo najintimnejšo povezanost dveh oseb.
3. Poudarjeno
medsebojno "poznanje" v pripovedi o pastirju in ovcah nas želi
spomniti na tesno povezanost med Bogom in človekom: Bog človeka ljubi, misli
nanj, prav zato je dal svojega edinorojenega Sina, ki je med nami
zato, da bi nas vključil v krog božjega življenja, in to je tisto življenje, ki
ne pozna smrti, to je večno življenje. Božji Sin, ki je vstal od mrtvih, je
pôrok tega življenja.
4. Mar ni razumljivo,
da je Peter pred velikim zborom tako odločno zatrdil o Jezusu: v nikomer
drugem ni zveličanja, in poudaril, da je on kamen, ki je postal
vogelni kamen, ki o njem kasneje pravi Pavel, na katerem vsa stavba
skladno raste v svet tempelj v Gospodu - stavba, Cerkev, skupnost vseh
nas, ki nas med seboj povezuje vera, da je učlovečeni božji Sin za nas
trpel, za nas vstal, povezuje nas trdno prepričanje, da nas na naši poti
spremlja s pozorno skrbjo. Prosimo ga za vztrajnost, da bi vedno poslušali
njegov glas, in da bi ga po nas spoznali tudi vsi tisti, ki ga še ne
poznajo.
Ni komentarjev:
Objavite komentar