Mt 28,16-20
"Pojdite torej in učite vse
narode; krščujte jih v imenu Očeta in Sina in Svetega Duha."
Sveti Tomaž Akvinski, največji genij teologije, je ob koncu življenja vzporejal
svoje razmišljanje o Bogu s slamo. In vendar je govoril o Bogu. Končno ima tudi
slama neki odnos do zrnja. Zato upamo, da naš spoštljivi govor o Bogu, tej
največji skrivnosti, ima utemeljeno vlogo. V tem razmišljanju želimo poudariti
tri različne pristope k Bogu: poganskega, evangeljskega in krščanskega.
1. Antični, grško-latinski svet je ustvaril ganljivo legendo o Narcisu - sinu
rečnega boga Kefisa in nimfe. Prelepega, a vase zaverovanega mladeniča je
boginja ljubezni Afrodita kaznovala tako, da se je Narcis zaljubil vase.
Vsepovsod je občudoval svojo lepoto: v svetlih bronastih ploščah in v
vsakovrstnih ogledalih vodnih gladin. Povsod je videl le sebe. In ko je nekega
dne prišel k potoku, da bi se občudoval, se je vrgel v globino in utonil.
Že pred krščanstvom so torej ljudje spoznali sterilnost in uničevalnost vase
zagledane ljubezni. Ljubiti sebe, svojo lepoto, svoje kvalitete, pomeni uničiti
se.
Žal smo si Ijudje mnogokrat kovali podobo Boga po tem poganskem vzorcu. Takrat
namreč, ko smo si predstavljali Boga kot neskončno srečnega, bogatega, lepega .
. . tam za oblaki na tronu sedečega starca; vsevednega in vsemogočnega faraona,
ki se sonči v svoji slavi in zviška ukazuje roju nesrečnih množic, da ga kot
faraona proslavljajo.
Če se nam upravičeno upre človek narcis in egoist, se nam v notranjosti porodi
upor tudi pred takšnim bogom - vse prej kot vzorom popolnosti.
Evangeljski Bog, kakršnega nam je razodel Jezus Kristus, je drugačen. Popolnoma
drugačen.
2. Evangeljsko razodetje nam razkriva
troedinega Boga, ki ni kot v poganstu - sad človeške špekulacije. Sam evangelij
je izraz božjega prijateljskega vabila, da vstopimo v skrivnost Boga, ki se
razodeva kot dinamika življenja, kot družina, kot dom. Troedini Bog je
anti-faraon, anti-Narcis; eno samo deleženje, poosebljeni odnos in darovanje.
To skrivnost je sv. Avguštin v razlagi Svete Trojice izrazil takole: "Gledaš Trojico, če vidiš ljubezen, kajti trije so: Tisti, ki ljubi, Ljubljeni in Ljubezen." Ljubezen ni v narcisistični samozagledanosti; ni v lastnini, ni v zlitosti, marveč v zagledanosti odnosa in odkrivanju drugega; v podarjenosti in spoštovanju različnosti. V božji ogenj nenehno porajajočega se življenja pa je pritegnjen tudi človek po Kristusovi odrešenjski daritvi in samopodaritvi. Troedini Bog in človek sta dramatično vpletena v življenjski odnos. Kristjan se v ta odnos zavestno podaja in v njem najde polnost življenja.
3. Krščanski odnos do troedinega Boga. Žal so tudi med kristjani taki, ki se jim zdi pomembno verovati v Boga, toda o troedinem Bogu si ne belijo glave. Morda to pomeni, da se v vsebino vere niso zares poglobili.
"Kaj pomeni verovati?" se vpraša sv. Avguštin. Nato pa odgovarja: "Kdor veruje, se približuje, kdor ne veruje, se oddaljuje. Duša potuje z občutjem srca in ne z nogami."
Verovati v troedinega Boga ne pomeni komplicirati ideje o Bogu, marveč v molitveni vdanosti vraščati se Vanj; prepuščati se, da nas božje življenje oblikuje, krepča, uči in vodi.
Ni komentarjev:
Objavite komentar