Dan 12, 1-3; Heb 10, 11-14. 18; Mr 13, 24-32
1. Če smo
prisluhnili besedi preroka Danijela in Jezusa v evangeliju, bi vsaj prvi hip
kar pritrdili tistim, ki pravijo, da Cerkev s svojim oznanjevanjem straši in v
mirno človekovo vsakdanjost vnaša nemir. Ob besedah o koncu, zatonu, uničenju
človek ne more ostati ravnodušen. Pa vendar prav po tem še kako rad
brska. Spomnimo so zadnjih dni leta 1999 in vprašanj, kaj bo sledilo. Celo z
visokega državnega urada navodilo, kako naj se pripravimo in oskrbimo: smešno
in otročje, obenem povedno, kako človek neprestano s pritajenim strahom in
nemirom tipa po prihodnosti.
2. Božja beseda tokrat
uporabi dva dogodka, da bi nas opozorila na zaton neke resničnosti, pri čemer
je bistvena razlika od vseh ugibanj o prihodnosti v tem, da ne govori le o
koncu, ampak zelo poudarjeno o začetku nečesa novega, ki je trdnejše,
neminljivo:
- prerok v padcu
nasilnega Antioha IV. vidi znamenje sodbo nad svetom: to bo čas stiske,
kakršne ni bilo, vidi tudi začetek nove stvarnosti: tisti, ki spijo
v zemlji, se bodo prebudili, nekateri za večno življenje, drugi za sramoto;
- Jezus slika ta finale s podobo bližnjega padca Jeruzalema (l. 70): nebeške sile se bodo majale, obenem je ta finale tudi začetek novega, neminljivega človekovega bivanja: tedaj bo zbral svoje izvoljence od štirih vetrov – strnjeno in poudarjeno je povzeta misel, ki je stalnica človekovega bivanja: so stvari, ki so minljive, in prav je, da človek to upošteva, in so stvarnosti, katerih temeljna značilnost je njihova neminljivost, in prav je, da jih človek kot take vrednoti.
3. Ugibanja o
minljivosti in končnosti vsega, kar nas obdaja, se navadno razprše v množico
smeri. Vsa razmišljanja pa porajajo nova vprašanja, npr:
- kakšna je prihodnost
tega dela vesolja, v katerem se giblje zemlja, se bo ravnotežje energij
ohranjalo, ali ne bo človek s svojimi posegi (kot otročje igrice) na področju
energetike, genetike, prehrane itd. podrl ravnovesja;
- ostanki velikih
kultur preteklosti (Egipt, Inke, Azteki) so tako skromni in skrivnostni, da o
njih bore malo vemo: kakšen spomin bo zapustila na primer naša sedanja znanost,
umetnost, kdo bo vedel, kako je mama spekla potico in kako je zapela otročku,
koliko časa bo še živela starčevsko utrujena evropska kultura?
Ni komentarjev:
Objavite komentar