nedelja, 15. oktober 2023

28. nedelja med letom

POVABLJENI NA SVATBO (Mt 22,1–14) 

Pripovedovalca prilike, ki smo jo srečali v današnjem evangeliju, ne zanima ne pripravljanje gostije, ne njen potek in ne, kaj je ta človek čutil do gostov, ki so zamenjali povabljene. Bistvo pripovedi je poudariti, da so povabljeni na svatbo odklonili povabilo ter da se je gostitelj razjezil in jih izključil. S tem je naredil prostor drugim. Če to situacijo postavimo v Jezusovo okolje, ima predmet svojo primerjavo v stalnem spopadu med Jezusom, ki oznanja kraljestvo, in njegovimi nasprotniki: judovskimi voditelji, ki v svoje odklanjanje vpletajo večino judovskega ljudstva. Nenazadnje se tudi podoba gostije dobro vključuje v to okolje. 

Že v prvem stavku evangelist Matej poroča, kaj je naredil Jezus: Jezus jim je spet spregovoril v prilikah. In če je Jezus tisti, ki govori, potem so naslovniki veliki duhovniki, starešine ljudstva in farizeji. Neposredno so vpleteni tudi učenci. Namen pa je: pripraviti skupnost, ki že čuti, da sta ji bila dana Gospodov vinograd in kraljestvo, da se doživlja kot del povabljenih na svatbo, na kateri ne sodelujejo tisti, ki so bili povabljeni prvi. Razmišljanje se torej vrti okoli vprašanja, zakaj je večina Izraela to odklonila, in potem okoli položaja tistih, ki so zamenjali prvopovabljene, to pa so poslušalci in bralci – se pravi: učenci.

V odlomku je možno zaslediti tudi močne in pomenljive besede: niso hoteli priti. Gre torej za hoteno, premišljeno, dobro preračunano odklonitev. Ko so bili v drugo in dokončno neodložljivo povabljeni, se niso zmenili. Nočejo vstopiti v svatovsko dvorano, ženina ne priznavajo kot Mesija, ne priznajo, da to povabilo pripravlja na sodelovanje pri gostiji, ki se bo nekega dne uresničila v nebeškem kraljestvu. 
V svatovsko dvorano nato pridejo drugi, dvorana se napolni in v njej so dobri in hudobni, kar pomeni: v Cerkvi ni vse sveto, v njej so tudi danes dobri in hudobni. Vendar tisti dan, ko bo Kralj dokončno prišel, bo popolno očiščenje. Hudobni bodo odstranjeni za večno. Čas pričakovanja tega trenutka je čas, v katerem se že obhaja mesijanska svatba, pa tudi čas priprave na večno svatbo; ponuja nam priložnost za pripravo svatovskega oblačila.
 

Ni komentarjev:

Objavite komentar