1. V krščanskem bogoslužju poznamo dve noči, ki z
neustavljivo vsebino svojega sporočila segata globoko v človekovo dušo in sta
res z velikimi črkami zapisani v naši vernosti. Še več, ob teh dveh nočeh so se
oblikovale zvrsti praznovanja in navad, ki so že kar del naše slovenske
samobitnosti, ki pa vendar še zdaleč niso le navade, ampak bistveno več: nekaj,
kar je v resnici naše, kar je krščansko, kar je za mnoge iskren in pristen
izraz žive vere. Pomislimo morda na preprosto iskreno in pristno večerno molitev
družine pri jaslicah, pomislimo na besedo, s katero mamica pred božjim grobom
razlaga otročku Jezusovo trpljenje in vstajenje; kateheza, ki ostane neizbrisna
celo življenje! Sveta noč, velika noč! Obakrat v jedru pravzaprav isto
praznovanje: Bog je z nami!
2. Velika noč! Kako sijoč dan po dnevih spomina na
Gospodovo trpljenje; dnevi tesnobe, razočaranja in pokopanih upov so mimo.
Kakšen dan, ko po nekem čudovitem posegu ne dobi le mati-vdova svojega mrtvega
sina nazaj v življenje, ampak po božanski nedoumljivosti vstaja v neminljivo
življenje tisti Jezus iz Nazareta, ki je že nekoč dejal o sebi, da je življenje
in vstajenje, o katerem zdaj prvi med apostoli pravi, da ga je Bog
določil za sodnika živih in mrtvih ter je edini, v čigar imenu
dobi odpuščanje grehov vsak, kdor vanj veruje:
- uresničila se je napoved, ki so se je Nazarečanovi
nasprotniki najbolj bali in jo sporočili tudi Pilatu:ko je bil še živ, je ta
zapeljivec rekel, po treh dneh bom vstal – čisto nehote izpovedo, da
je vstajenje dokončna zmaga Nazarečana;
- s kako trdno vero in jasno besedo, kot bi jo klesal
v kamen, Peter v Kornelijevi hiši zatrjuje: Bog ga je obudil tretji dan
in mi, ki smo z njim jedli in pili, potem ko je vstal od mrtvih, smo temu priče –
v templju, pred množico, pred velikim zborom odmeva beseda učencev, ki je ne
more utišati nobena grožnja, kot pravita Peter in Janez pred velikim
zborom: ne moreva, da ne bi govorila, kar sva videla in slišala;
- Gospodovo vstajenje je tisti temeljni kamen, na
katerem stoji vsa naša vera, kot zatrjuje Pavel: če Kristus ni vstal,
je prazna vaša vera, še ste v grehih, tako bistvenega pomena je, da
beseda o vstajenju v celoti povzema službo apostola, kot ob Matijevi izvolitvi
pravi Peter: z nami bo priča Gospodovega vstajenja.
3. V našo vsakdanjost, ki
jo nenehno zaznamuje tragika konca v tehle naših človeških razsežnostih, sega
navdušena beseda učencev, ki so priče novega, neminljivega bivanja: Učitelj je
prestopil mejo, ki je še nikomur ni bilo dano prestopiti. In krona je njegovo
zagotovilo: volja mojega Očeta je, da vsak, kdor veruje v Sina, ima
večno življenje in jaz ga bom obudil poslednji dan.
Ni komentarjev:
Objavite komentar