Mdr
1, 13-15. 2, 23-24; 2 Kor 8, 7.9.13-15; Mr 5, 21-43
1.
Znova in znova se vračamo k vprašanju, ki je sicer samo po sebi temeljna
postavka naše vere, pa spet vrtamo po njem. Naj bo človek kakorkoli naravnan,
se prej ali slej mora soočiti z njim, z vprašanjem življenje, njegove
minljivosti ali neminljivosti. To ni vprašanje fizikalnih zakonov, ampak
človekovega osebnega odnosa do samega temelja našega bivanja.
2.
Kako odločni so stavki iz Knjige modrosti:
- Bog
ni naredil smrti in se ne veseli pogina živih, vse je ustvaril za bivanje;
- Bog
je ustvaril človeka za neminljivost, ga naredil kot podobo lastnega lika;
- smrt
je stopila v svet po hudičevi nevoščljivosti, izkusijo jo tisti, ki so njegovi.
Pisatelj
je živel pred 2200 leti v Aleksandriji, mestu filozofije in grškega poganstva.
Mnogi Judje so vero opustili in se spraševali natančno tako, kot se premnogi
sprašujejo danes: če je Bog, zakaj zlo v svetu; če je Bog res Bog življenja,
zakaj bolezen, smrt? Natančno tako so sklepali, kot danes premnogi sklepajo: ni
Boga, gospoduje zlo in smrt. Potem za človeka vsakega časa ostane le to, kar
Pavel z dobro mero ironije ponuja dvomljivcem v Korintu: če mrtvi ne
vstajajo, "jejmo in pijmo, jutri bomo umrli" (Iz 22, 13).
3.
Pisatelj Knjige modrosti ob razmišljanju in veri prihaja do drugačnih sklepov:
Bog ni hotel smrti, hoče neminljivost človeka. Njegov svetovni nazor:
-
kdor je z Bogom po veri in zaupanju, premaguje uničenje in smrt, treba se je
naslanjati na živega Boga, graditi v povezanosti z njim;
-
Božja pravičnost ni podvržena smrti - kdor jo sprejema, je tudi v smrti nad
njim Božja roka, ki ga vodi v življenje, v neminljivost;
-
Bog je človeka naredil za podobo lastnega lika - kakor sestavljata to podobo
razum in svobodnost odločanja, je temelj podobnosti Bogu človekova nesmrtnost.
Knjiga modrosti povzema: pravični pa živijo na veke, njihovo plačilo je
v Gospodu, zanje skrbi Najvišji.
4.
Kar modri Jud veruje, to Jezus potrdi. Poročilo o obuditvi Jairove hčere kaže,
kako se srečuje s smrtjo: postavi se ji nasproti: ne boj se, samo veruj!
Kakšno nasprotje joku in tarnanju brez moči! Ve, da je smrt zadnji in najbolj
grozljiv človekov sovražnik, ki ne le podira, ampak uničuje življenje. Tudi v
mrliški sobi se pokaže kot gospodar nad smrtjo, tudi ko je sam v njej: iz groba
izhaja novo življenje. Kakor tolikokrat nihamo med vero in nevero, pa vendar
ostajamo trdni, saj nam pravi: ne boj se, samo veruj!
Ni komentarjev:
Objavite komentar