Kakšen je simbolni, DUHOVNI pomen
adventnega venčka?
KROG
VENČKA
simbolizira večnost. Spominja nas na Boga, njegovo neskončnost in milost, ki
nima ne začetka ne konca.
ZELENJE
simbolizira novo življenje ter upanje, da se prenovimo.
SVEČE – po ena za vsako adventno
nedeljo – simbolizirajo luč Stvarnika, živega Boga, ki prihaja na svet preko
rojstva Jezusa.
Adventni
čas – pričakovanje Jezusovega prihoda predstavljajo SVEČE VIJOLIČNE BARVE. To
je barva pričakovanja, pravega upanja, spokornosti, očiščenja, posta…
SVETLOBA
SVEČ, nas opominja, da je Jezus Luč, ki prihaja v temo našega življenja, da
prinese nekaj novega, življenje in upanje. Prav tako nas opominja, da smo tudi
mi poklicani, da to luč sveta razširjamo naprej. Ker je iz tedna v teden več
svetlobe, to simbolizira, kako našo temo strahu in obupa razsvetljuje vedno več
svetlobe in božji Sveti Duh, nam te težke, mučne, hude stvari odstrani, nas
osvobodi in napolni s svojo ljubeznijo, močjo in veseljem.
Kaj simbolizira vsaka posamezna sveča?
•
Prva sveča simbolizira pričakovanje ali upanje.
•
Druga sveča simbolizira mir.
•
Tretja sveča simbolizira veselje, zato je ponekod roza barve. Tu se pozornost
od spokornosti in upanja obrne na bolj veselo vzdušje pričakovanja.
•
Četrta sveča predstavlja ljubezen.
•
Ponekod postavijo še peto svečo, ki je bele barve, imenujejo pa jo Kristusova
sveča.
V
ADVENTNEM ČASU NAJ SE DRUŽINA ZBERE K SKUPNI MOLITVI OB ADVENTNEM VENCU. VSAK
TEDEN PRIŽGEMO SVEČKO VEČ IN SE SPOMNIMO BLIŽINE PRIHODA ODREŠENIKA.
Advent je čas
pozornosti na Božja znamenja. Še posebej moramo biti pozorni na tri
Odrešenikove prihode o katerih nam govori liturgija adventa: Jezus »je prišel«,
»prihaja« in »bo prišel«. Ko se sprašujemo, »kdaj je prišel Gospod«, se
poglabljamo v skrivnost učlovečenja in rojstva Božjega Sina ter tudi začetkov
naše vere. Ko pa se sprašujemo glede Odrešenikovega prihajanja v sedanjosti, skušamo odkriti
»kako« Gospod prihaja tukaj in sedaj v konkretno našega življenja, v naše družine,
med vse nas.
V vsakdanji
molitvi, premišljevanju Božje besede, obhajanju zakramenta sprave in
evharistije skušajmo izostriti naša ušesa vere, da bi slišali Gospodovo trkanje
(Raz 3,20) ter ga povabili, da vstopi najprej v naše življenje in poslanstvo
ter zavzame mesto, ki mu pripada. Le tako bomo zmogli potem tudi zakoncem in
družinam pomagati, da mu bodo dali prostor v svojem življenju.
Prva dva prihoda
nas tako rekoč pripravljata na »tretji« prihod: Gospod »bo prišel«. Če bomo
dopustili, da se bo Jezus znova rodil v naših srcih in odnosih, potem bo v nas
navzoče vedno globlje hrepenenje po njegovem zadnjem prihodu, ko se bo dokončno
razkrilo to, kar živimo v sedanjosti: »Ljubi, zdaj smo Božji otroci; ni pa še
razodeto, kaj bomo. Vemo pa, da mu bomo podobni, ko se bo razodel, ker ga bomo
gledali takšnega, kakršen je, in vsak, kdor ima to upanje vanj, se očiščuje,
kakor je tudi on čist« (1 Jn 3,2-3).
Ni komentarjev:
Objavite komentar