Apd 3, 13-15. 17-19; 1 Jn 2-5a; Lk 24, 35-48
1. V začetku svojega delovanja se je Jezus z učenci
udeležil poroke v Kani, tu je razodel svoje božje veličastvo,
naredil je prvo od znamenj in rezultat je evangelist
strnil v ugotovitev: njegovi učenci so verovali vanj. Tri
leta so Jezusa poslušali in bili priče številnim čudežem ali znamenjem, pa je
njihova vera še vedno ostala krhka; vsaka preizkušnja jih je zanesla, da ne
govorimo o Velikem petku, ko so Jezusa s križanjem ubili do smrti. Janez je
kasneje povzel, da Jezusovih besed, namenov in dejanj niso
razumeli, ko pa je bil Jezus poveličan, so se spomnili, da je bilo to pisano o
njem.
2. Današnja Beseda nam govori, kako so se učencem po Jezusovem
vstajenju, ob srečanjih in spodbudah poveličanega Jezusa,
odprle oči, pred njimi se je razgrnilo široko obzorje od preroških napovedi
Odrešenika preko njegovega trpljenja in vstajenja do tistih daljnih
prihodnosti, ko bo prišel kot sodnik živih in mrtvih:
- Gospod sam je prestrašene in zbegane učence s svojo
otipljivo navzočnostjo pomirjal, razlagal jim je neločljivo povezanost
trpljenja in vstajenja, smrti in življenja, odprl jim je
razum, da so doumeli Pisma, podoba se jim je zbistrila;
- Petru postaja jasno, da se je zdaj uresničilo, kar
je Bog napovedal po ustih vseh prerokov, njegova beseda je
neizprosno odločna, ko z žarom globokega prepričanja zatrjuje, da v
nikomer drugem ni odrešenja razen v Nazarečanu;
- apostoli, ki so priče teh reči, so
doumeli, začutili, da je njihovo življenjsko poslanstvo to odrešenjsko
sporočilo posredovati vsem ljudem, saj je le Jezus spravna
daritev za naše grehe, pa ne samo naše, marveč tudi za ves svet.
3.
Samo od sebe se nam ponuja vprašanje, koliko je v nas, ki se kot Kristusovi
učenci imenujemo kristjani, vstajenjske sproščenosti in prepričevalnosti,
koliko je v nas prepričanja, da je Gospod s svojim vstajenjem tudi nam odprl
pot v pristno svobodo, resnično človečnost in neminljivo življenje. Tem bolj,
ker v nas samih in v našem okolju vstajajo dvomi v srcih:
-
mnogi so Kristusa zavrgli kot izmišljotino, mnogi so izgubili vero, ker jim je
bila predstavljena v izmaličenih, zdravemu krščanstvu tujih oblikah, mnogim smo
izpodrezali vero mi sami, neprepričljivi, zanikrni in omahljivi kristjani;
-
mnogi so ujeti v namišljeno človekovo samozadostnost in zmaterializiranost,
spet drugi, ki jih je pritisnilo trpljenje, ne morejo začutiti moči upanja.
4.
Apostolom je srečanje z vstalim Gospodom odprlo razum, da so doumeli
Pisma. Z istim vstalim, živim Gospodom se srečujemo ob njegovi besedi, predvsem
pa pri evharistični daritvi. Naj bi tudi nam odprl razum, še posebej pa srce,
da bi v njem prepoznali in sprejeli poroštvo za življenje v izobilju.
Ni komentarjev:
Objavite komentar