Jer 33, 14-16; 1 Tes 3, 12-13; 4, 1-2; Lk 21, 25-28,
34-36
1. Začetek
bogoslužnega leta, advent, pred nas postavlja širše obzorje, kot je le priprava
na praznovanje Gospodovega rojstva: živ spomin na njegov prihod med nas,
bivanje in delovanje živega Gospoda med nami in naše sodelovanje z njim je
usmerjeno na njegov drugi prihod, na naše osebno srečanje z njim, na vso tisto
neskončnost, ki si jo povezani z njim pripravljamo tukaj in zdaj.
2. V to širino in
neminljivost božjega delovanja v svetu, v katero je že po svoji naravi
nepreklicno vpet tudi človek, Gospod sam kot prerok posega z besedo:
- na zemlji bo med
narodi stiska, ljudje bodo koprneli od strahu, nebeške sile se bodo majale –
to ni le podoba nekega konca, je podoba celotne človeške zgodovine, dogajanj,
ki človeštvo in človeka stalno spremljajo, je stalna podoba človekove
nestalnosti (ko jim je voda odnašala hiše, ko se je nanje valil plaz, so
ljudje koprneli
od strahu, ko vanj trešči drveč avto, ko bolezen naznani konec, se človeku nebeške sile
majejo), je pa obenem podoba poti k cilju, o katerem tudi
spregovori Gospod;
- o človekovi poti
kratko pravi: varujte se, da vam srca ne bodo obtežena – le nekatere
stvari povzema v skrbi tega sveta, sicer pa je o tem dovolj zgovorna božja
beseda, prav tako pa tudi naša vest, ki nam razločno da vedeti, s čim naj
si ne
obtežimo srca;
- Gospod pa tudi
spodbuja, opogumlja, vliva zaupanje: dvignite glave, vaše odrešenje se približuje – kot da
povzema staro, vedno živo misel o zaupanju v Boga, misel, ki nikoli ni
ugasnila, ki jo je poudaril prerok: pridejo dnevi, ko spolnim obljubo, tiste dni bo Juda rešen,
saj je vendar vse njegovo poslanstvo usmerjeno v namen, da bi se svet po
njem rešil.
3. Široka podoba
sveta, človeka v njem in še posebej usodnost človekovega delovanja, njegove
osebne usmerjenosti in vsakdanjih dejanj kliče:
- k
odgovornosti: čujte torej vsak čas - biti buden ne pomeni brezdelno
zreti v neko nedoločeno prihodnost ali celo zavračati človekove zmožnosti in
talente, ampak jih dejavno uporabljati v dobro sebi in sočloveku;
- prav k temu
neposredno spodbuja apostol: čimdalje bolj napredujte, kar se posebej kaže v ljubezni med seboj
in do drugih, da bo človek pred Bogom in pred ljudmi brez graje,
mirne vesti, sproščenega nasmeha, vedrega pogleda;
- po preroku
opogumlja: Gospod
je naša pravičnost, je temelj vsega pozitivnega človekovega
delovanja in prav tako temelj nenehnega upanja;
- če Gospod pravi: dvignite glave, vaše odrešenje se
približuje, more v nas rasti upanje, če smo le z njim stalno
povezani, nanj v vsem "naslonjeni".
Ni komentarjev:
Objavite komentar