nedelja, 16. december 2018

3. adventna nedelja

Današnja 3. adventna nedelja se imenuje nedelja VESELJA.
Prerok Sofonija v 1. berilu govori v času asirskih osvajanj, krutosti in rušenj, iz hudega nasilja, vojnega okolja kliče: vriskaj, ukaj, veseli se, hči jeruzalemska, nič ga ne omaje v prepričanju, da je Bog mogočni Rešitelj, to je preverjena izkušnja celega Izraelskega naroda, ki globoko v sebi čuti, da Gospod nikoli ne razočara!

Janez Krstnik govori iz težkega okolja rimske okupacije in domačih tlačiteljev in sporoča EVANGELIJ - najbolj veselo novico, sporočilo vseh časov zgodovine in prihodnosti in to za vse ljudi, da sam Bog prihaja na pomoč k človeku. Močno kliče naj se ljudje spremenijo na boljše, naj delajo po božji volji, nasvetu, tako kot Bog želi. Naj končno ravnajo človeško. Naj odprejo srca in sprejmejo v njih božjo ljubezen.

Apostol Pavel v 2. berilu piše Filipljanom celo iz ječe. Kar nekajkrat povabi veselite se!!! Tudi ječa mu ni vzrok za tarnanje, žalost, obup... Vezi na rokah ne morejo ukleniti sreče in veselja, ki ga nosi v sebi, zato ima moč za spodbujanje:  - veselite se vedno v Gospodu in podkrepi, zopet pravim, veselite se in utemeljuje svoje vabilo s prepričanjem Gospod je blizu – tudi ko stvari postanejo resne, ko se razmajejo vse opore, Gospod, ki se je nanj moč zanesti, ostaja z nami, se ne izneveri  - ob koncu svoje poti Pavel povzema: vem, komu sem veroval.
- iz svojih vsakdanjih skrbi bi lahko Pavlu ugovarjali, ko kliče ne bodite v skrbeh, toda ne hujska k brezbrižnosti, želi le, da nam vsakdanje skrbi ne bi zastrle pogleda do neminljivih vrednot, da bi znali "gledati z vidika večnosti";
- dobrota, plemenitost, krotkost, vaša blagost, prefinjen čut so vrednote, ki ne ustvarjajo veselja le za en praznični dan, ko zmoremo skrbi "odmisliti", ampak veselje, ki ostane. Kolikor veselja pripravimo drugim, toliko ga imamo sami.

Na enem izmed internetnih forumov nekdo tako nasilno, razjarjeno, z jezo... kriči: DOKAŽI, POKAŽI, RAZLOŽI MI BOGA – DEFINIRAJ GA. KJE GA VIDIŠ zabit krščanar...?
Takoj sem začutil, da v tej besnosti ta človek v bistvu hrepeni ali bolje kriči po Bogu. Manjka mu nekaj temeljnega v duši, v srcu... Predvsem mu manjka veselje, radost... In zanimivo, da hoče veselje in vero vzeti tudi nam kristjanom in dati sebi prav.
Najprej mi je prišlo na misel: Zakaj, s kakšno pravico to terjaš od vernih, ki poznamo Jezusa? Ali nisi zadovoljen s to puščavo, s to temo v življenju brez Boga? Ta človek se mi je zdel zelo, zelo nezadovoljen. Druga stvar, na katero sem pomislil, je bila: Saj ti razlaga, dokazi ne bodo koristili. Bog je Bog in se ne da razložiti. Če bi mi ga nekdo razložil, potem to ne bi bil Bog, ampak nekakšna zelo preprosta... stvar na nivoju človeka. Neka zdravnica mi je omenila, da medicinska znanost ne zna razložiti niti to zakaj zehamo? Kako to da zazehamo, ko smo zaspani. Da ni razlage. In zakaj nap. zemlja kroži non stop okoli sonca in še na milijone nerazložjivih stvari je.
Boga moramo spoznati in to predvsem v globinah srca in duše ga moramo najprej sprejeti, vzljubiti. Običajno se mu pustimo dotakniti v srcu, tako da nas česa reši ali nam kaj podari. Pustimu mu blizu sebe, da on na nas lahko dela. Tretja moja misel pa je bila: Sprašujem te, pokaži mi, kje ga ti ne vidiš? Vse stvarstvo je delo Njegovih rok. Pojasni mi neki drugi nastanek sveta, vesolja, življenja in vsega… Dokaži mi nek svoj nadomestek Boga?

Seveda ta človek nima nobenega nadomestka.
Psiholog Carl Jung je rekel: »Osnovna nervoza našega časa je praznina.« Vsi ljudje namreč čutimo močno hrepenenje po smislu in globini življenja; Jezus nam preko osebnega odnosa z njim ponuja smiselno življenje v vsej svoji polnosti. Pravi: »Jaz sem prišel, da bi vi imeli življenje in ga imeli v obilju.«
Zaradi nesprejemanja, odklanjanja Boga in Njegove pomoči, zaradi nevere je danes med ljudmi takšna stiska in kriza. Duhovnik v Laškem pravi, da so v roku 10 dneh imeli 3 samomore. Trije mlajši ljudje so si vzeli življenje, med njimi oče z 4 otroki. Podatek pravi da naj bi bilo samo v Ljubljani 22.000 uživalcev drog, narkomanov, ki se zaradi praznine, osebne nemoči… morajo olajšati, zadeti, doživeti malo »nebeškega« miru… Kaj je to danes.

Nesprejemanje Boga ima strašne in grozne posledice, ki človeku rušijo življenje, ki ga v bistvu naredijo trpečega, obupanega, nesrečnega…
Neki gospe, ki je izrazila, da ne prihaja redno k sv. maši sem predlagal, da naj dobro opazuje dneve po sv. maši: pon. tor. sre. Kako se počuti, kaj se ji dogaja v primerjavi s tednom, ko ne gre v ned. k sv. maši… in me je že med stavkom prekinila, da se dobro zaveda, da pozna, da je že ugotovila, da so dnevi po prisotnosti pri sv. maši boljši. Pravi da ji je znano iz izkušenj da je po maši sreča, toda kljub temu jo neka sila ustavlja da se ne odloči vsako nedeljo.

Na fb so blokirali sliko, ki prikazuje božička kako kleči pred Jezusom v jaslicah. Današnji človek je zmrzel. Popolnoma je v temi in v vezeh Hudega duha... Hudič mu ne pusti niti pomisliti na živega Boga... 
-- Bog nas po veri in predanosti njemu želi varovati in nam pomagati. Vsakemu človeku je v sveti božični noči naproti poslal svojega edinorojenega Sina JEZUSA, ki nam močno dokazuje, da je resnično Bog in da nesmrtno vedno živi. On si želi, da bi ga spoznali in bi lahko vstopil v naša življenja IN NAM JIH UREJAL, NAS OZDRAVLJAL, ŠČITIL PRED HUDIČEM, ZLOM, PRED GREHOM, OBUPOM, ŽALOSTJO, PRITOŽEVANJEM… Jezus namreč pravi: »Glej, stojim pred vrati [tvojega srca] in trkam. Če kdo sliši moj glas in odpre vrata, bom stopil k njemu in večerjal z njim, on pa z menoj.«

Ni komentarjev:

Objavite komentar