Jer 17-5; 1 Kor 15, 12. 16-20; Lk 6, 17. 20-26
1. Ob poslušanju današnje besede nam morda pride v spomin mnenje
nekaterih poslušalcev pri Jezusovem govoru, ko je v Kafarnaumu napovedal
zakrament evharistije, kruh, ki prihaja iz nebes, kruh, ki je njegovo telo, ki
je hrana za večno življenje:nevzdržna
je ta beseda, kdo jo more poslušati. Ko slišimo težko prerokovo
besedo o zaupanju v človeka in nič manj težke Gospodove besede, ko večkrat
ponovi gorje vam,
se morda skušamo udarnosti besede izogniti z opravičilo: saj ne misli tako
zares. Pavel pa vendar poudarja: božja
beseda je živa in silovita, ostrejša kakor vsak dvorezen meč, presoja vzgibe in
misli srca. Ustavimo se pri nekaterih mislih, ki nam jih danes
posreduje.
2. Prerok spregovori o zaupanju, ki je dragocen in osrečujoč dar
medsebojnih odnosov. Toda komu zaupati, na koga se je možno popolnoma zanesti:
- zelo neposredno pravi: preklet,
kdor zaupa v človeka – tu nikakor ne gre za zavračanje
dragocene vrednote medsebojnega zaupanja, gre za jasen poudarek, da svoje
eksistence, sedanjosti in prihodnosti ne moremo graditi zgolj na tem, kar zmore
človek – mar o tem ne govori naš vsakdan (doživljamo ali slišimo: pustil me je
na cedilu, medicina je odpovedala, obljube so bile prazne);
- prerok zatrjuje: blagoslovljen
človek, ki zaupa v Gospoda – zaupanje postavlja na drugo
raven, na Gospoda, preprosto bi rekli, na temelje, ki ne poznajo razpok in
zdrsov, ki se ne spodmaknejo, ki so čisto drugačni od vsega, kar je minljivo,
pokvarljivo – imajo pečat neminljivosti, večnosti;
- prerokove misli lepo potrjuje stalna človeška izkušnja:
človek, ki nehote ali zavestno odriva Boga iz svojih misli, se takrat, ko mu
gre za nohte, morda tudi nehote spomni Boga kot poslednjega upanja – in če Bog
ne stori tako, kot je človek zahteval, prav človekovo zgražanje nad
"takim" Bogom kaže, da je nanj le še računal, se zanašal, gradil
upanje.
3. Gospod v evangeliju te misli osvetljuje še z drugega zornega kota:
- beseda gorje
vam bogatinom ni napad na materialne dobrine, ki so človeku
potrebne, je pa razločno opozorilo, da so te dobrine, ki pogosto dobijo izraz v
samozadostnosti, oblastnosti, privilegijih, neobčutljivosti za potrebe
sočloveka, zelo pokvarljiva roba, na kateri ne kaže graditi ali se celo
popolnoma zanesti;
- beseda blagor
ubogim ni zagovarjanje revščine, lakote, neznanja in bolezni,
hoče biti spodbuda, da bi se človek ob vseh prizadevanjih zavedal svoje
majhnosti, omejenosti, nezmožnosti, da bi vse naredil sam, spodbuda, da bi se
zanašal na Gospoda, čigar moč, ljubezen in modrost ne pozna meja.
Kdor je v stalni navezi z Gospodom, kdor vanj zaupa, ta je
resnično bogat.
Ni komentarjev:
Objavite komentar