5 Mz 30, 10-14; Kol 1, 15-20; Lk 10, 25-37
1.
Današnja Beseda nas vodi k samemu bistvu krščanstva: vera v Boga dobi svojo
resnično podobo v dejavni ljubezni; vera ni zgolj sprejetje nekih načel, ki jih
imamo za resnice, ampak je življenje v duhu nekega prepričanja.
- za
uvod danes slišimo izrazito pomirjujoče besede: zapoved, ki ti jo dajem, ni zate
pretežka in ni daleč od tebe; Bog ne zahteva nemogočega, previsokega, ampak
najbolj preprosto, vsakdanje, to, kar je najbolj človeško: ljubiti;

2.
Učitelj postave to očitno ve! Toda, eno je teorija, drugo je praksa, zato
vprašanje:kdo je moj bližnji? Jezus se ne spusti v učeno teoretiziranje,
ne ujame se v zanko, kot da bi pojem bližnjega moral izhajati iz sorodstvenih
vezi, iz prijateljstva, iz ideološke bližine, iz narodnostne,
jezikovne povezanosti;
-
ljubeznivo in rahločutno približevanje nekomu, ki je v potrebi, je tisto, kar
nas naredi za njegovega bližnjega - učitelj postave dobro razume priliko o
Samarijanu, zato na Jezusovo vprašanje, kdo od treh je bil bližnji ranjenemu in
oropanemu prepričljivo lahko odgovori: tisti,
ki mu je skazal usmiljenje;
- če
nek pregovor pravi, da se ljubezen začne na pragu domače hiše, evangelij uči
drugače: ljubezen se začne pri človeku, ki trpi, je potreben kakršnekoli
pomoči, naj bo domač ali ne - človek je, božja podoba, bližnji!
3.
Gospodova prilika o usmiljenem Samarijanu nam pojasnjuje še naprej:
-
ljubezen do bližnjega je pristna človeška naravnanost, ki te sama po sebi sili,
da se obrneš ki tistemu, ki je preziran, da čuteče in obzirno ravnaš s tistim,
ki je ranjen v duši, da se postaviš na stran tistega, ki ga ogroža nasilnik;
-
podrobno Gospodovo pripovedovanje, kako Samarijan poskrbi za ranjenega, da
vedeti, kako nesmiselno je govoričenje, s katerim bi se človek rad izvlekel iz
neprijetne situacije in opravičil svojo brezbrižnost in neobčutljivost za
potrebe bližnjega – Gospod je jasen: ko je bližnji v potrebi, ni izgovarjanja,
treba je nekaj narediti, treba je priskočiti na pomoč;
-
apostol Janez je poudarjeno zapisal: kdor
ne ljubi svojega brata, ki ga je videl, kako more ljubiti Boga, ki ga ni videl? Ljubezen do bližnjega je merilo
ljubezni do Boga, v človekovem odnosu do bližnjega se jasno zrcali njegov odnos
do Boga. Mar ne pravi Gospod ob poslednji sodbi: karkoli ste storili kateremu mojih
najmanjših, ste meni storili! Ne besede, ampak dejanja!
Ni komentarjev:
Objavite komentar