Čut za pravičnost
Iz 55, 6-9; Flp 1, 20c – 24. 27a; Mt 1-16a
1. Tako obliko
medsebojnih odnosov, kot jo ustvarjamo s hladno računarsko človeško logiko in
se nanjo sklicujemo kot temeljno izhodišče, Jezus v postavlja na glavo. Za
osnovo nam daje drugačna merila. Ne ustavlja se pri pravičnosti, ta je le
osnova. Usmerja više, k pravi človečnosti, k božanskosti: medsebojne odnose naj
uravnava ljubezen, ki visoko presega pravičnost, logiko pravičnosti.
2. Vse razodetje
priča, da Bog ravna po zakonitosti ljubezni, zato je tako drugačen od nas in
nam je dostikrat nerazumljiv:
– po preroku
jasno pove: moje misli niso vaše misli, vaša pota niso
moja pota; da nam vedeti, da je nad nami, da ga človek v svoji
omejenosti ne more dojeti in zato pogosto ostaja brez besed, morda niti ne ve,
kaj bi vprašal;
– v priliki o
delavcih v vinogradu Jezus pokaže na Gospodarja, ki pri plačilu izenači tiste,
ki so delali le eno uro s tistimi, ki so se trudili cel dan: dobili so vsak po en denar – zadnji so enaki
prvim, čemur sledi nezadovoljstvo, protesti.
3. Se mar pri
tem tudi v nas ne zbudi, kot samozavestno rečemo, “čut za pravičnost”! Ena sama
ura dela – cel dan truda, vse je izenačeno. Tako ne gre! Toda, ali nismo
podobni bratu izgubljenega sina, ki ne more razumeti očetovega veselja,
dobrote, velikodušnosti. Morda bi se pa kdaj vprašali:
– kako
reagiramo, ko zagledamo v cerkvi nekoga, ki ga leta ni bilo blizu, ki je bil
ustrahovan, kaj pravimo ob cerkvenem pogrebu nekoga, ki je imel hude stvari na
vesti, ali smo nejevoljni, ker je zaslišal Boga šele okoli enajste ure;
– ali se zmoremo
veseliti, privoščimo, da zmaguje dobro, ali pa morda to zavračamo: ves čas smo
si prizadevali, se izpostavljali, trpeli, prenašali težo dneva in vročino,
oni pa se izmikali trudu, tveganju, pogumnemu pričevanju?
– apostol bi
tudi nas spomnil: glejte nase, da boste živeli vredno evangelija.
4. Tudi nam
Gospod odgovarja tako kot evangeljskemu protestniku: prijatelj, ne delam ti krivice, tudi zadnjemu hočem
dati kakor tebi, ali je tvoje oko hudobno, ker sem jaz dober:
– protestnika bi
lahko vprašal: ko si ti delal, si vedel, da boš dobil plačo – pa morda veš,
kako je brezposelnega mučilo vprašanje, kaj bo otrokom dal jesti;
– nas bi lahko
vprašal: ali mar veš, kaj vse je pretrpel oni, ki se je vrnil k Bogu, kakšen
nemir ga je spremljal, pekoča vest, težke noči brez spanca…
Ni komentarjev:
Objavite komentar