1 Sam 26,
2. 7-13. 22-23; 1 Kor 15, 45-49; Lk 6, 27-38
1. Včasih se v krščanskem moralnem nauku
srečamo z mislimi, ki jih kar ne moremo spraviti v okvire svojih človeških
razmišljanj. Mar se ob Jezusovih besedah ljubite svoje sovražnike ne
pojavi v nas nekaj, čemur bi v medicini rekli: "organizem to
zavrača"? Mar ta zapoved ne zveni neuravnovešeno, če pa stalno doživljamo
zmagoslavje moči in nasilja močnih, medtem ko se vse slabo sesuva na
neoboroženega in slabotnega? Mar ni to razmišljanje sanjača, ki ne pozna trdote
in okrutnosti našega sveta? Toda Gospod je vedel, kaj pomeni biti osovražen,
popljuvan, poteptan kot črv – in prav do konca izničeni Odrešenik je iz
najglobljega ponižanja prosil: Oče, odpusti jim, saj ne vedo, kaj
delajo.
2. Poglejmo, kaj nam želi povedati,
razložiti in utemeljiti današnja Beseda:
- kot daljni uvod v Gospodove besede zveni pripoved o Davidu, ki bi lahko odstranil preganjalca Savla, pa odpušča in prepušča razsodbo Bogu: Gospod naj vsakomur povrne po njegovi pravičnosti in zvestobi;
- Jezus odpira najzahtevnejšo stran evangelija: ljubite svoje sovražnike, delajte dobro tem, ki vas sovražijo, izpodmika vse meje, ki bi si jih človek lahko zamislil – neskončno daleč od te zapovedi je zakon "zob za zob", celo o ljubezni do tistih, ki so nam blizu, pravi da grešniki delajo isto;
- v zgled za posnemanje nam navaja kar Boga samega: bodite usmiljeni, kakor je tudi vaš Oče usmiljen – mar ni Gospod preveč zahteven?
- kot daljni uvod v Gospodove besede zveni pripoved o Davidu, ki bi lahko odstranil preganjalca Savla, pa odpušča in prepušča razsodbo Bogu: Gospod naj vsakomur povrne po njegovi pravičnosti in zvestobi;
- Jezus odpira najzahtevnejšo stran evangelija: ljubite svoje sovražnike, delajte dobro tem, ki vas sovražijo, izpodmika vse meje, ki bi si jih človek lahko zamislil – neskončno daleč od te zapovedi je zakon "zob za zob", celo o ljubezni do tistih, ki so nam blizu, pravi da grešniki delajo isto;
- v zgled za posnemanje nam navaja kar Boga samega: bodite usmiljeni, kakor je tudi vaš Oče usmiljen – mar ni Gospod preveč zahteven?
3. In vendar Gospod zahteva od svojih
učencev prav to ljubezen, ki ne pozna meja, ki ne izključuje nikogar, ljubezen
Očeta, ki ne more ne ljubiti tistih, ki jih je ustvaril. Če ljubezen začenja
postavljati pogoje in omejitve, pravzaprav ni več ljubezen, prehaja v računico.
Kdor v resnici ljubi, postaja odsev Boga, ki je ljubezen: ljubi, ker je dober,
ne, ker bi drugi bil vreden njegove ljubezni.
4. Ne gre za to, da bi se slepo držali zgledov, ki jih
Gospod navaja (sam hlapcu velikega duhovnika, ki ga je udaril, ni nastavil
drugega lica), gre za to, da bi človek vedno pred vsem drugim dajal prednost
ljubezni. Tistega, ki zna ljubiti, žalitev ne vrže iz ravnotežja, zna zatisniti
oko, zadevo obrniti na dobro; tistega, ki zna ljubiti, imajo ljudje nemalokrat
za nepremišljenega naivneža, toda njegova dobrohotnost postaja privlačna,
simpatična, vredna spoštovanja! Pa še vprašanje: ali ljubezen, o kateri govori
Jezus, res ostaja brez nagrade? Morda pri ljudeh, ne pa pri Bogu. Prisluhnimo
mu še enkrat: ne obsojajte in ne boste obsojeni, oproščajte in
boste oproščeni. Nagrada je velika! In pojasnilo: s kakršno mero
merite, s tako se vam bo odmerilo. Mar ni stvar več kot jasna!
Ni komentarjev:
Objavite komentar