Evangeljski
odlomek o ženi, zasačeni v prešuštvovanju, ni prilika ali prispodoba, temveč
gre za konkretno in resnično dejanje. Cerkev nam ta odlomek predstavi na
peto postno nedeljo, ko smo že blizu velike noči, kajti je krajevno umeščen
blizu Jeruzalemskega templja, časovno pa blizu konca Jezusovega življenja.
Žena, ki so jo našli, ko je grešila, je na tem, da jo doleti smrt, kot je to predvidevala postava. Za pismouke in farizeje pa je nastopil idealen trenutek, da bodo v zanko lahko ujeli tudi Jezusa, ki je bil ravno v zanosu kritike na njihov račun. V tem ne vidijo samo idealno priložnost, da se mu maščujejo, ampak, da se bodo lahko rešili enkrat za vselej tega pridigarja, ki jih je tolikokrat spravljal v neroden položaj.
Žena, ki so jo našli, ko je grešila, je na tem, da jo doleti smrt, kot je to predvidevala postava. Za pismouke in farizeje pa je nastopil idealen trenutek, da bodo v zanko lahko ujeli tudi Jezusa, ki je bil ravno v zanosu kritike na njihov račun. V tem ne vidijo samo idealno priložnost, da se mu maščujejo, ampak, da se bodo lahko rešili enkrat za vselej tega pridigarja, ki jih je tolikokrat spravljal v neroden položaj.
V
načinu, kakšen odnos so pokazali farizeji in pismouki do nesrečne grešnice, se
je skrival nezaslišan greh. Grešnico so brezobzirno in na najbolj ponižujoč
način izpostavili pred množico v javnosti. Pokazali niso niti trohico spoštovanja
za njeno osebo, temveč so jo uporabili za sredstvo, da dosežejo svoj cilj,
ujeti Jezusa v zanko.
Toda
Jezus uspe na glavo postaviti vso situacijo, ne samo, da reši življenje žene,
brez, da bi opravičil njen greh, temveč razgali vso zlaganost in dvoličnost
farizejev in pismoukov. Žena je tako rešena, ne samo, da je bilo rešeno njeno
telesno življenje, Jezus ji je odprl pot za duhovno življenje.
Stala je pred množico, ki si je želela samo njeno kri. Na koncu
stoji sama pred Jezusovim pogledom, ki
se vzravnal, prej je bil sklonjen, ji prišel naproti. Jezus in
njegovo usmiljenje stojita pred grehom, ki kliče po očiščenju, pred njim stoji
žena, ki si želi zaživeti drugačno, bolj človeško, bolj dostojanstveno
življenje. Jezus obsodi greh z besedami: "Ne greši več!"
Obtožena
žena je bila osvobojena. Pozabljeno je bilo, kar je bilo za njo. Jezus nas želi
osvoboditi ujetosti v preteklost in nam daje novo možnost, da lahko začnemo
znova.
Jezus želi, da ga tudi mi posnemamo v tem, da znamo sprejemati drug drugega, da smo prisrčni in dobrohotni v našem odnosu do drugega.
Jezus želi, da ga tudi mi posnemamo v tem, da znamo sprejemati drug drugega, da smo prisrčni in dobrohotni v našem odnosu do drugega.
Naš
največji problem je, da hitro obsojamo druge, vidimo njihove grehe, napake. Smo
ujeti v človeški logiki. Jezus nas vabi, da se pridružimo njegovi. Če obsodimo
grešnika, tudi greh ostane. Drugega lahko opozorimo, posvarimo ali
opomnimo. Mora pa to biti na način spoštovanja, odkritosrčnosti in ljubezni.
Današnji evangelij nam predlaga močno zdravilo za naše slabe navade. Pošteno se preverimo, in to z Božjimi očmi, in zelo hitro bomo čutili potrebo, da bi tekli k Jezusu in ga prosili odpuščanja za svoje grehe, ne pa obsodbe za druge.
Današnji evangelij nam predlaga močno zdravilo za naše slabe navade. Pošteno se preverimo, in to z Božjimi očmi, in zelo hitro bomo čutili potrebo, da bi tekli k Jezusu in ga prosili odpuščanja za svoje grehe, ne pa obsodbe za druge.
Ni komentarjev:
Objavite komentar