Zamegljevanje
in razmegljevanje
Začeli
smo postni čas, ki je čas milosti. Bog nam v tem času daje več priložnosti in
pomoči, da se poboljšamo. Kliče nas iz naše blodne poti k smislu življenja.
Abrahamov oče je bil blodeč Aramejec. Hodil je sem ter tja s svojo čredo za
boljšimi pašniki in edini smisel življenja mu je bil, da preživi. Živel je
zato, da bi preživel.
Danes
mnogi živijo zato, da bi uživali. Tudi to ni pravi smisel življenja. Ne
ostanimo blodeči Aramejci, ki ne vedo zakaj so tu in letajo sem ter tja za
stvarmi tega sveta in za bežnimi radostmi, ki jih ponujajo. Postavimo svoje
življenje v harmonijo z božjim načrtom. Odpravimo nered in meglo, ki ju je v
naše življenje prinesel greh. Odzovimo se božjemu klicu, ki nas kliče na
potovanje v obljubljeno deželo.
Odkar
je človek na svetu, je tudi skušan in preizkušen z grehom. Človek je namreč
ustvarjen kot svobodno bitje in se svojemu Stvaritelju lahko tudi upre. To
svojo možnost, upreti se Bogu, je človek izkoristil že takoj v začetku in to
tudi mi ponavljamo vedno znova. Radi bi vse poskusili, popolnoma bi bili radi
srečni, radi bi bili gospodarji zemlje. Te želje, ki so v bistvu želje po
neskončnosti, nam je v srce postavil Bog sam, ko nas je ustvaril po svoji
podobi. Hudobni duh hoče uresničiti željo po neskončnem mimo Boga, ali v kljubovanju
Bogu, ali na račun Boga. To pa ni možno. Hudobni duh se je že »opekel« ob
svarjenju sveta, sedaj pa v isto napako zavaja tudi človeka.
Srečo
lahko dosežemo le z božjo pomočjo, saj je Bog izvor življenja in sreče. Bog nas
vodi k sreči in nam jo tudi želi dati v izobilju, zaradi hudičeve
nevoščljivosti jo je težko doseči.
Hudič
je tisti, ki naredi razdor. Grško ga evangelist Luka imenuje diablos, kar pride
od besede dia – vmes in besede ballo – vreči, zagnati. Hudič je tisti, ki vrže
nekaj vmes, da naredi razdor. V Slovenščino bi lahko diablos prevajali tudi z
besedo prepirljivec, klevetnik, ali lažnik. Že takoj ob stvarjenju mu je s
pomočjo laži uspelo ločiti človeka od Boga. Sedaj tukaj v puščavi ob Mrtvem
morju se je polotil samega božjega Sina. Njegov boj je premišljen in
taktičen. Skušnjave s katerimi skuša
odvrniti Jezusa od njegovega Očeta izzivajo Jezusovo nadnaravno moč. Drugače pa
so te skušnjave podobne tistim, ki jih hudobni duh uporablja za nas ljudi in
imajo isti namen, v božjem stvarstvu napraviti disharmonijo, nered in potem
upor.
Božjega
Sina ne zapeljuje, da bi naredil kaj naravnost proti Bogu, ampak samo, da bi si
svoje odrešenjsko delo s svojimi nadnaravnimi čudežnimi sposobnostmi olajšal.
Zakaj stradati, če pa lahko iz kamnov narediš kruh. Zakaj biti zavržen popoten
učitelj, če pa lahko dobiš vso slavo in oblast tega sveta. Zakaj se truditi za
pridobivanje učencev, če pa lahko to dosežeš z nadnaravnimi vragolijami, saj ti
je obljubljeno božje varstvo.
Vse
te skušnjave so končno usmerjene v odvrnitev Jezusa od njegovega poslanstva
zaradi katerega je prišel na svet. Jezus je prišel na svet, da bi za nas trpel
in umrl na križu, da bi nas odrešil. Če bi hudobnemu duhu uspelo odvrniti
Jezusa od njegovega poslanstva, bi mu ga uspelo odvrniti tudi od nebeškega
Očeta.
Ni komentarjev:
Objavite komentar