2 Mz 3, 1-8a. 13-15; 1 Kor 10, 1-6. 10-12; Lk
13, 1-9
1.
Kolikor tudi poskuša, se človek nikoli ne more izogniti vprašanjem o Bogu, kdo
je, kakšen je, kakšen je njegov odnos do človeka in še bolj, kakšen naj bi bil
odnos človeka do Boga. Ne samo verujoč, tudi neverujoč človek ne more v sebi
zatreti teh vprašanj, čeprav jih marsikdaj z veliko nejevoljo odriva ali skuša
sam sebe pomiriti z ugotovitvijo: saj Boga sploh ni. Kakšne knjižnice bi lahko
napolnili s knjigami, ki so se ubadale s temi vprašanji! Nazadnje pa ostajamo
pri bolj ali manj isti ugotovitvi: človek ob vseh svojih razmišljanjih Boga ne
more dojeti; mar se lahko z lončkom zajame celo morje! Sicer pa človek niti
samega sebe marsikdaj ne dojema, še manj drugega, kako naj bi vse presegajoče,
neskončno bitje, ki mu pravimo Bog!
2. Kot
skozi špranje v naši človeški majhnosti odstira pogled v to neskončnost beseda,
s katero nas Bog sam nagovarja, še bolj pa tista urejenost in dejavnost, ob
kateri človek nehote ugotavlja, da "nekaj je nad nami". Kaj govori
danes:
- na
Mojzesovo vprašanje po imenu Bog odgovarja Jaz sem ki sem – neštevilni razlagalci so iskali
pomen tega imena in ugotavljali, da gre za bitje, ki mu je temeljna značilnost,
da biva, ne pozna ne začetka ne konca,
za razliko od vsakega ustvarjenega bitja
preprosto "je", ne more "ne biti";
-
bližje je Mojzesu pojasnilo Jaz sem Bog vaših
očetov, Bog Abrahamov, Izakov in Jakobov, torej tisti, ki mu je
Abraham v celoti zaupal, tisti, ki je tako dobrohotno spremljal generacije
prednikov, jih reševal iz stisk;
- ta
Bog tudi zdaj vidi stisko svojega
ljudstva, in zagotavlja: pridem, da ga
rešim iz sužnosti –
naklonjenost Boga človeku se nadaljuje in prav ta Božja neposrednost, "Bog
se zanima za človeka", naj bi človeku odstiralo podobo o Bogu in kar je še
pomembneje, naj bi uravnavalo odnos človeka do Boga.
3.
Značilne za odnos človeka do Boga so nekatere ugotovitve v današnji Besedi:
- ko
Pavel razmišlja o vsem, kar je Bog storil za ljudstvo na poti iz sužnosti, z
grenkobo ugotavlja, da mnogi kljub temu Bogu niso bili po
volji in pomenljivo
pristavlja, da je to zapisano v svarilo
nam;
- v
evangeliju JEZUS sam pravi, da se kot razumna bitja vendar ne moremo obnašati
neodgovorno, ne moremo iskati krivde le pri drugih, ne moremo Bogu
predpisovati, kaj naj kaznuje in pri čem naj na eno oko zamiži, kot odraslim,
pametnim ljudem razločno pravi: če se ne spokorite,
boste enako pokončani;
- prav
tako Gospod s priliko o smokvi, ki še ni obrodila, poudari neusahljivo
Božjo ljudomilost, ki vedno znova daje človeku možnost, da najde pravo pot do
Boga: Bog zaupa človeku, ali mu ne bomo tudi na enak način odgovorili.
Ni komentarjev:
Objavite komentar