2 Sam 5, 1-3; Kol 1, 12-20; Lk 23, 35-43
1. Podobo Kristusa Kralja tokrat označujeta
dve kroni: veličastna kraljevska in okrvavljena trnova krona. JEZUS je kralj,
ki ga je Oče s trpljenjem poveličal.
- daljna predpodoba je David, v narodovem
spominu ostane pojem pravičnega kralja; njemu je Gospod obljubil: ti boš knez čez
Izraela;
- Pavlove besede Kološanom so visoka hvalnica
Kralju, v katerem imamo
odrešenje; On je podoba nevidnega Boga, prvorojenec vsega stvarstva, po njem je
vse ustvarjeno, vse je v njem utemeljeno, On je prvi med vstalimi
- po vstajenju Peter zatrjuje: Bog ga je določil za sodnika živih
in mrtvih.
2. Do Gospodovega kraljevanja vodi vmesna pot
križa in trnove krone:
- Pavel: s
krvjo njegovega križa je Bog spravil s seboj vse, kar je na zemlji, tu je
začetek kraljevanja: Kristus na križu, do konca ponižan, brez
dostojanstva; - kakšen je v očeh veljakov in nahujskane
množice izraža porogljiv napis: to
je judovski kralj; izraža porogljiv klic: če
si judovski kralj, reši sam sebe; izraža porogljivo zasmehovanje: ali nisi Mesija, reši sebe in naju.
3. Kako to, da desni razbojnik v tem
poteptanem človeškem bitju vidi kralja: Jezus,
spomni se me, ko prideš v svoje kraljestvo! Kaj mu je hodilo po glavi? Je
morda bil med poslušalci, ko je Gospod govoril: blagor skromnim in preprostim, blagor krotkim, prišli bodo v
nebeško kraljestvo; blagor
usmiljenim, tudi sami bodo deležni usmiljenja; blagor čistim v srcu, blagor
tistim, ki delajo za mir, božji prijatelji bodo, Gospod jih bo povabil v
svoje kraljestvo. Je morda slišal klic: spreobrnite
se, božje kraljestvo se je približalo! V zadnjem trenutku je prisluhnil tem
trkajočim besedam, prosil je, vstopil v kraljestvo! Kaj je rimskega stotnika
prisililo k ugotovitvi: resnično,
ta človek je božji Sin!
4. Kakor nam danes pojem kralj, kraljestvo,
zveni nekoliko tuje (čeprav je tudi v Evropi precej več kraljestev, kot navadno
pomislimo), nam je Gospod s svojim kraljevskim programom blizu, bliže, kot si
navadno predstavljamo. Če dan za dnem okušamo krivico, vidimo teptanje
človekovih pravic, gledamo naduto uveljavljanje brezpravja, če je laž in
nasilje udomačeno pri tistih, ki naj bi bili voditelji naroda, je toliko
vabljivejši program, ki se zavzema za kraljestvo
resnice in življenja, kraljestvo pravičnosti, miru in ljubezni, za okolje
medsebojnega spoštovanja, iskrene dobrohotnosti in prijaznosti. Prav danes
imamo priložnost, da neposredno nekaj pripomoremo, da bi se ta kraljevski
program miru in resnice vse bolj uveljavljal tudi pri nas.
Ni komentarjev:
Objavite komentar