Iz 8, 23b; 9, 1-3; 1 Kor 1, 10-13.17; Mt 4, 12-23
1. Jezusovega predhodnika Janeza, o katerem smo veliko
slišali v adventu in še prejšnjo nedeljo, vržejo v ječo, odhaja s prizorišča,
izvršil je poslanstvo, pripravil pot Odrešeniku, o katerem je napovedal: On mora
rasti, jaz pa se manjšati. Gospod začenja svojo odrešenjsko pot. Pomenljivo je,
da evangelist za opis tega začetka navaja Izaija: ljudstvo,
ki je sedelo v temi, je zagledalo veliko luč, njim, ki so sedeli v deželi
smrtne sence, je zasvetila luč! S prihodom Odrešenika človeštvo
obsije sonce toplote, upanja: kdor vame
veruje, bo živel!
2. Prva beseda Jezusovega oznanila vabi: spreobrnite
se, nebeško kraljestvo se je približalo. Bog se je z učlovečenjem
neposredno približal človeku, mu odprl možnost, da tudi on najde pot do Boga,
vmes pa je pogoj: spreobrnite
se. Če to vabilo vzamemo zares, pomeni v marsičem prelom s
preteklostjo, pomeni:
- sprejeti zakonitosti božjega kraljestva, njegove vrednote,
nov življenjski stil;
- "spreobrnjen" je človek, ki se ne zanaša več na
svoje imetje, moč, gotovost;
- "spreobrnjen" je človek, ki je pripravljen
izgubiti vse, da bi dosegel kraljestvo;
- "spreobrnjen" je človek, ki je pripravljen
privzeti nova merila v odnosu do sočloveka, ki ne razvršča ljudi po tem, koliko
kdo ima, koliko je vpliven, ki ve, da so največje vrednote kraljestva zakrite
očem, pogosto pa žive v preprostem, skromnem, na zunaj nepomembnem človeku.
3. Nova merila božjega kraljestva Gospod najprej pokaže, ko
pokliče prve apostole: Peter, Andrej, Jakob in Janez so ribiči; to je prvo
jedro novega božjega ljudstva. Pokliče jih sredi njihovega dela. Njegovo vabilo
jih prevzame! Kaj je bilo v njegovem pogledu, v njegovi besedi, kaj so videli v
tem človeku? V to skrivnost ni mogoče prodreti. Evangelist kratko ugotavlja: šli so za
njim!
4. Niso šli za njim le štirje izbranci: Jezus je
hodil po Galileji, učil po njih shodnicah in oznanjal evangelij kraljestva. Svojo
besedo je namenil množicam:
- od daleč so prihajali, predenj polagali kopice svojih
potreb in trpljenja, prav tako tudi kopice prošenj, da bi jim vlil novega
poguma, moči, optimizma;
- videl je v njih revščino, duhovno in telesno, prišel je, da
bi jim pomagal v njihovi nebogljenosti, krhkosti in omejenosti.
5. Ozdravljal
je vsakršno bolezen in vsakršno slabost med ljudstvom: Gospod je
tu, da bi pomagal vsem, ki so potrebni trdnosti, opore, tistim, ki se zde sami
sebi zadostni in tistim, ki prosijo: Gospod, podpri me v moji omahljivosti.
Ni komentarjev:
Objavite komentar