1. V nočnem razgovoru z
Nikodemom je, kot je zapisal evangelist Janez, Jezus zelo razločno
poudaril: Bog svojega Sina ni poslal na svet, da bi svet sodil, ampak
da bi se svet po njem rešil. Ta "svet" seveda ne more biti le nek
posamezen človek, tudi ne nek narod, tudi ne ljudje nekega kulturnega okolja,
ampak pojem očitno zajema vse ljudi, kar jih je hodilo oziroma jih hodi po tej
zemlji. Odrešenje ni stvar pravne ureditve in zakonodajne utesnjenosti, ampak
je dar neskončne božje ljudomilosti slehernemu človeškemu bitju. Božja beseda
nas danes želi opozoriti, da ta božja ljudomilost daleč, včasih prav
nepojmljivo presega ozke meje človekovih razmišljanj, do koga in do kod še sme
seči. Prav tako pa nas želi opozoriti, da je človekov odgovor tej božji
ljudomilosti iskrena in pristna vera, da je Bog naš oče, ki nas ima rad, da je
Gospod, ki mu pravimo "Oče naš, ki si v nebesih" res tisti, in edini,
ki mu smemo brezpogojno zaupati.
2. Za vse ljudi je Gospod
med nami, vsem prinaša odrešenje:
- v judovskem okolju,
izrazito nenaklonjenem okoliškemu poganskemu svetu, prerok zatrjuje: tujce,
ki se pridružijo Gospodu pripeljem k svoji sveti gori, tudi zanje je tukaj
Bog in njegova ljudomilost;
- Pavel v pismu Rimljanom
o sebi izrečno pravi, da je apostol za pogane, saj beseda odrešenja
res ne more biti omejena na neko majhno etnično skupnost;
- Jezus sam najnazorneje
pokaže, da ni poslan le za krog izbrancev – nemalokrat je izzval začudenje ali
kar zgražanje, ko je pokazal svoje prijateljstvo in razumevanje za ljudi, ki po
mnenju njegovega okolja ne bi spadali med tiste, ki so "primerni", da
se Bog sploh ozre nanje.
3. Gospodovo ravnanje je
nazoren izraz božje ljudomilosti, ki presega sleherne okvire človeške ozkosti.
Če je človek pripravljen odgovoriti z zaupljivo vero, res slede za človeško
logiko nepojmljiva dejanja usmiljenja in dobrote:
- žena Kananejka iz
poganskega okolja, ki bi jo učenci radi hitro odpravili, doseže zdravje za
hčerko in enkratno priznanje: o žena, velika je tvoja vera;
- rimski stotnik,
osovražen tujec, z živo vero izprosi zdravje služabniku, kar Gospod
utemeljuje: tolike vere nisem našel pri nikomer v Izraelu;
- mar Jezus ne zbuja
začudenja še v poslednjem trenutku, ko uboga razbojniška duše strne svoje
zaupanje v krik: spomni se me, ko prideš v svoje kraljestvo, in
sliši odrešujočo besedo: še danes boš z menoj v raju.
4. Apostol Pavel pravi, da nam Bog izkazuje v svoji dobrosrčnosti do nas v Jezusu Kristusu čezmerno bogastvo svoje milosti. Vsem, brez izjem, brez meja!
Ni komentarjev:
Objavite komentar