JEZUSOVA SPREMENITEV NA GORI
Vsebino današnjega praznika povzema
glavna mašna prošnja, ki pravi: »Nebeški Oče, z veličastno Jezusovo
spremenitvijo na gori si ob pričevanju očetov potrdil, da je Jezus v resnici
tvoj Sin in naš Odrešenik. Na njem si pokazal poveličanje, ki čaka nas, tvoje
posinovljene otroke. Pomagaj nam, da bomo vedno poslušali tvojega Sina in tako
postali sodediči njegove slave pri tebi.«
Po starem krščanskem izročilu se je
to, česar se z današnjim praznikom spominjamo, dogajalo na gori Tabor, ki stoji
osamljena na galilejski ravnini in se dviga 588 metrov visoko. Gora Tabor je
bila znana že v zgodovini izvoljenega ljudstva stare zaveze. Na pobočjih te
gore je izraelski vojskovodja Barak okoli leta 1125 pred Kristusom po nasvetu
sodnice in prerokinje Debore premagal Kanaance. Preroku Jeremiju se je gora
Tabor zdela tako imenitna, da jo je opeval kot podobo božjega veličastva.
Zapisal je namreč: »Jahve bo prišel, podoben Taboru med gorami.« Izraelski
kralji, ki so se izneverili sinajski zavezi, so na vrhu Tabora postavili
malikovalsko svetišče in zaradi tega jih prerok Ozej ostro graja.
»Jezus se je pred
njimi spremenil,« pove Marko nato čisto preprosto in doda, nekoliko nebogljeno,
saj o skrivnosti skoraj jeclja: »Njegova oblačila so se zasvetila silno bela,
kakor jih ne more narediti noben belilec na zemlji« (9,3). Mateju so na voljo
že večje besede: »Njegovo obličje je žarelo kakor sonce in njegova oblačila so
postala bela kakor luč« (17,2). Luka je kot edini že prej navedel cilj vzpona:
»Šel je na goro, da bi molil« in zdaj iz tega razlaga dogodek, katerega priče
so trije učenci: »Medtem ko je molil, se je podoba njegovega obličja spremenila
in njegovo oblačilo se je zableščalo belo« (9,29). Spremenitev je dogodek
molitve. Pokaže se, kaj se dogaja v Jezusovi molitvi z Očetom: najgloblje
prešinjanje z Bogom, ki postane čista svetloba. V svoji edinosti z Očetom je
Jezus sam luč od luči. To, kar je Jezus v najgloblji notranjosti in kar je
Peter skušal povedati v svoji izpovedi – je v tem trenutku zaznavno tudi s
čuti: Jezusova bit v luči Boga, Jezus kot Sin je luč.
Benedikt XVI.: Jezus iz Nazareta
Ni komentarjev:
Objavite komentar