2 Mz 20, 1-17; 1 Kor 1, 22-25; Jn 2, 13-25
1. Misli prvega berila in evangelija na pogled nimata kaj
skupnega. Berilo nam predstavi Božjo postavo za ljudi, za Izraelce je to
"ustava". Bila je predmet številnih razprav, razlag, prepirov:
sčasoma jo ponižajo na preko 600 zapovedi in prepovedi. Postane vodilo, ki
navaja k brezdušnemu izvrševanju predpisov, ki veže, bremeni (nalagate
ljudem neznosna bremena, sami pa se jih niti s prstom ne dotaknete). Tudi v
krščanstvu se je dogajalo podobno in to odmeva še danes: poznamo razpredelnice
grehov in kreposti, zazvenelo je kot vera zapovedi in prepovedi, vera, ki
ograjuje, utesnjuje, jemlje svobodo, zatira vsako dobro voljo: življenje z vero
in po veri postaja težko, odvratno. Še danes tako izkrivljeno pojmovanje
marsikoga odvrne od krščanstva.
2. Da bi postavil stvari na svoje mesto, jim vrnil prvotno
vrednotenje, je Jezus res moral biti odločen, kot ga vidimo v današnjem
evangeliju. Si ga lahko predstavljamo, ko z bičem izganja iz templja daritvene
živali, ko prevrača polne mize zlatih, srebrnih in bakrenih kovancev, si lahko
predstavljamo zaprepadenost trgovcev, ki jim jemlje sapo. Gospod ostaja
odločen:
- gorje vam, hinavci, od vsega dajete
desetino, opustili pa ste najpomembnejše v postavi, pravičnost, usmiljenje in
zvestobo;
- zavrača le zunanje opravljanje molitev in daritev (staro
in vedno novo), navaja preroka: to ljudstvo me časti z ustnicami,
njihovo srce pa je daleč od mene;
- morda tem zaprepadencem kliče v spomin Jeremijeve
besede poboljšajte svoja dejanja in ne zanašajte se na
varljive besede: tempelj Gospodov, tempelj Gospodov imamo.
3. Svojim sodobnikom in v enaki meri tudi nam želi Gospod
dopovedati:
- legalizem, kopičenje in množenje predpisov, slepo oprijemanje
predpisov ni v oporo, ampak človeka zasužnjuje, ga ubija;
- tempelj in daritve, za k mašna obleka in nedeljska maša
sama po sebi nič ne pomeni, če ni zraven človeka, ki bi s srcem prišel počastit
in se zahvalit svojemu Očetu v nebesih ter utrjevat prijazne odnose z drugimi
ljudmi (čudno znano zveni očitek: vsako nedeljo gre k maši, pa ni nič boljši od
drugih, ki ne gredo);
- Kristus hoče uveljaviti tisto, kar je konec koncev bolj
božje in bolj človeško: med Bogom in človekom naj ne bi prevladoval zadrgnjen
vojaški odnos, zabetoniran z zapovedmi, ampak prijazen odnos dveh oseb: Oče
ve, česa potrebujete, in nas navaja k besedam: Oče naš, ki si v
nebesih; mar ne strne tega, kar smo danes slišali na: ljubi
Gospoda, ljubi bližnjega kot samega sebe! (p.
Metod Benedik)
Ni komentarjev:
Objavite komentar