Predragi Prijatelji!
Pred nami je praznik vstajenja božjega Sina in
Odrešenika vseh ljudi, Jezusa Kristusa, od smrti. Ob praznovanju vam želim
veliko božjega razsvetljenja, žive vere, pomoči, veselja, sreče, božjega
blagoslova, ki se nam podarja po naši odprtosti Bogu, k nam pa prihaja po naši
veri, molitvi, sprejemanju in slavljenju večnega Boga.
“Točno vem, kje sem
zadnjič na svoji mizi odložil ključ - in sedaj ga ni več”. - “Saj to ne more
biti res, še enkrat poglej, malo boljše”. Gotovo se tudi vam zgodi kaj takega. V vsakem
stanovanju imamo nekatere stvari točno na določenem mestu in vsak se lahko
zanese, da jih bo tam tudi našel.
Tudi Marija Magdalena, o kateri govori
evangelij,
je bila prepričana, da bo našla Jezusa. Videla je, kako je umrl in prepričana
je bila, da ga bo našla na pokopališču. Markov evangelij pa nam tudi poroča, da
se je zgodilo nekaj drugega: namesto Jezusa je v grobu sedel mož, ki je povedal
tisto, česar sploh ni mogoče razumeti.
Grob je bil prazen
in Marija ni vedela, kam so položili Jezusa.
Velikonočno
sporočilo je neverjetno: Kdor išče Jezusa med mrtvimi, ta ga išče zaman. Jezus živi. Vstal je
iz smrti, ki jo je kot Bog premagal tudi za nas!
Tudi v Jezusovem
času je bila ta novica o vstajenju nekaj nenavadnega. Tudi Judje so upali na
vstajenje mrtvih, vendar se je vedno dogajalo isto: Kdor je bil mrtev, je mrtev
tudi ostal. Za mrtvimi so lahko samo žalovali, se jih spominjali ali pa so jim
lahko bili zgled; toda vse to ni pripomoglo, da bi spet živeli. Smrti se ni
dalo preprečiti.
Tudi učenca sta v
svoji notranjosti že sprejela, da je Jezus sedaj mrtev. Nista si mogla
predstavljati, kako bosta živela brez svojega prijatelja. Bila sta prepričana,
da je Jezusova zgodovina pri kraju. Ker sta ga imela rada, sta hitro tekla, ker
jima ni bilo vseeno, kaj se bo zgodilo z mrtvim Jezusom.
In tudi učenca sta
doživela veliko presenečenje. Pri grobu ni bilo kamna. Jezusa nista našla in
sta onemela. Nista mogla verjeti, da bi lahko križanje imelo srečni konec.
Učenca sta upravičeno šla stran od groba, kajti tam nista
mogla najti Jezusa. Bog Jezusa ni prepustil smrti, kajti Bog je Bog življenja. Zato Velika noč pomeni: Jezusova zgodovina
gre naprej. Smrt ni konec, ampak življenje in nov začetek. Smrt je
za nas samo prestop v večno, božje, Jezusovo življenje.-----
Juan
Manuel Cotelo je režiser filma Marijina zemlja, v katerem se hudičev
advokat po naročilu "šefice" odpravi raziskat življenja ljudi, ki
živijo iz Božje ljubezni. Ustvaril je tudi odmevna filma Poslednji vrh in Footprints.
V intervjuju za Aleteio Slovenija nam je razkril delček svojega srca.
V vaših filmih ne nastopajo znana
imena, vaša ekipa šteje le nekaj posameznikov, a filmi se lahko postavijo ob
bok največjim filmskim produkcijam. V čem je skrivnost, čar, ki privablja
množice k ogledu?
Če naši filmi privlačijo, je to zato, ker privlači evangelij. Kako naj bi ljudi ne privlačilo veselo oznanilo, da smo ljubljeni, zaželeni, da nam je odpuščeno – brezpogojno!? To je res veselo oznanilo, čudovito, resnično in zelo učinkovito za tiste, ki ga prenesejo v konkretno življenje. Bilo bi čudno, če ne bi privlačilo.Kar moramo storiti kristjani, je le, da pokažemo lepoto evangelija in ta bo sama po sebi privabljala k ljubezni. Kajti zavedno ali nezavedno vsi hrepenimo po njej.
Če naši filmi privlačijo, je to zato, ker privlači evangelij. Kako naj bi ljudi ne privlačilo veselo oznanilo, da smo ljubljeni, zaželeni, da nam je odpuščeno – brezpogojno!? To je res veselo oznanilo, čudovito, resnično in zelo učinkovito za tiste, ki ga prenesejo v konkretno življenje. Bilo bi čudno, če ne bi privlačilo.Kar moramo storiti kristjani, je le, da pokažemo lepoto evangelija in ta bo sama po sebi privabljala k ljubezni. Kajti zavedno ali nezavedno vsi hrepenimo po njej.
Kaj ste želeli doseči s filmom
Marijina zemlja?
Namen filma je pokazati gledalcem, da imamo razlog za upanje. Nihče ni nikoli sam! V nebesih imamo ljubečega Očeta. Imamo Boga, ki je postal človek, da bi nam služil. Imamo dobro Mater, ki nas spremlja na poti k Očetu. Ni pomembno, če smo zagrešili grozne stvari, Božje usmiljenje nima meja. Celoten film je eno samo povabilo k upanju. Ne podaja teoretičnih lekcij. V njem spregovorijo tisti, ki so v svojem lastnem življenju izkusili resničnost Božje ljubezni. Prej niso verovali. Danes ne le da verujejo, ampak v vsakem trenutku živijo z Bogom.
Namen filma je pokazati gledalcem, da imamo razlog za upanje. Nihče ni nikoli sam! V nebesih imamo ljubečega Očeta. Imamo Boga, ki je postal človek, da bi nam služil. Imamo dobro Mater, ki nas spremlja na poti k Očetu. Ni pomembno, če smo zagrešili grozne stvari, Božje usmiljenje nima meja. Celoten film je eno samo povabilo k upanju. Ne podaja teoretičnih lekcij. V njem spregovorijo tisti, ki so v svojem lastnem življenju izkusili resničnost Božje ljubezni. Prej niso verovali. Danes ne le da verujejo, ampak v vsakem trenutku živijo z Bogom.
V filmu ste
režiser in igralec. Kako ste združevali obe vlogi?
Lik gospoda Diabla (v španščini pomeni hudič, op. a.) predstavlja del moje biografije. Nekoč sem izzval Boga s svojo inteligenco: sprejmem, če razumem. A vzvišena drža preprečuje ljubeč in zaupljiv odnos z njim. V trenutku, ko človek dojame, da ni on merilo za resnico, da je ta bistveno večja od njegove zmožnosti, da bi jo popolnoma razumel, začne živeti iz zaupanja. Popotovanje od vzvišenosti do ponižnosti je prikazana v omenjenem liku.
Lik gospoda Diabla (v španščini pomeni hudič, op. a.) predstavlja del moje biografije. Nekoč sem izzval Boga s svojo inteligenco: sprejmem, če razumem. A vzvišena drža preprečuje ljubeč in zaupljiv odnos z njim. V trenutku, ko človek dojame, da ni on merilo za resnico, da je ta bistveno večja od njegove zmožnosti, da bi jo popolnoma razumel, začne živeti iz zaupanja. Popotovanje od vzvišenosti do ponižnosti je prikazana v omenjenem liku.
Kako ste se počutili v njegovi
vlogi? Kaj se je skozi zgodbo dogajalo v srcu?
Trudim se, da vse, kar v življenju delam, pusti v meni sled, me spreminja. Ne želim biti le opazovalec in analitik. Želim, da vsak dogodek v mojem življenju prispeva k moji rasti. Tudi film Marijina zemlja je zame stalno odkrivanje konkretnih načinov, kako živeti bolj ljubeče in veselo.
Trudim se, da vse, kar v življenju delam, pusti v meni sled, me spreminja. Ne želim biti le opazovalec in analitik. Želim, da vsak dogodek v mojem življenju prispeva k moji rasti. Tudi film Marijina zemlja je zame stalno odkrivanje konkretnih načinov, kako živeti bolj ljubeče in veselo.
Kakšen je vaš odziv na kritike, da film prepričuje že prepričane
in ne posreduje znanstvenih in intelektualnih argumentov, ki bi neverujoče
pripeljali k veri?
Ti kritiki bi bili začudeni nad množico ljudi, ki v kino pridejo kot ateisti in odidejo kot verniki. Govorim iz izkušnje: Bog je ob filmu Marijina zemlja obudil veliko spreobrnjenj. In bili bi začudeni nad ljudmi, ki so šli v kino kot “verniki” s trdim srcem brez ljubezni, z glavami, polnimi intelektualnih argumentov v zvezi z vero, a odšli z željo po živi ljubezni.
Ti kritiki bi bili začudeni nad množico ljudi, ki v kino pridejo kot ateisti in odidejo kot verniki. Govorim iz izkušnje: Bog je ob filmu Marijina zemlja obudil veliko spreobrnjenj. In bili bi začudeni nad ljudmi, ki so šli v kino kot “verniki” s trdim srcem brez ljubezni, z glavami, polnimi intelektualnih argumentov v zvezi z vero, a odšli z željo po živi ljubezni.
Ne
gre za verujem ali ne verujem, gre
za ljubim ali ne ljubim. V zgodovini
človeštva se niti ena sama oseba ni zaljubila na podlagi intelektualnih
argumentov. Kdor ljubi Boga z razlogi, ga ne bo nikoli spoznal. Bog je
ljubezen. Odnos, ki ga ima z nami, je izključno ljubezen. Oče ne pričakuje, da
ga bo sin znanstveno preštudiral in argumentiral, šele nato verjel, da obstaja.
Pričakuje vzajemno ljubezen in to, da sin njegovo ljubezen sprejme.
Bog
je naš Oče in mi smo njegovi otroci. Kdor ga iskreno išče, mora biti kot
dojenček, ki ljubezen preprosto sprejme in se o njej ne sprašuje. Intelektualna
vzvišenost je za ljubezen zavora. Nikogar ne želim prepričevati, naj ljubi. K
ljubezni vabim s povabilom, ki prihaja od Kristusa: namenjeno je vsem, kajti
Kristus služi vsem, brez izjeme.
Bog nam je podaril neizmeren dar, ki se ga včasih bojimo: svobodo. Vesel je, ko vidi, da delujemo svobodno. Veseli se naših odločitev in načrtov. Edino, kar nas prosi, je, da delujemo v skladu z ljubeznijo. Če delujemo iz nje, ploska vsemu, kar delamo. S to zavestjo delam in uporabljam svoje talente – njegov dar. Čutim, da On uživa, ko gleda svojega sina pri delu. Prosim ga, da usmerja moje korake in mi pomaga rasti. Je pa žalosten, ko nas vidi polne strahu, neodločne, navezane na mnenje drugih o nas in če želimo ugajati ljudem, ne iščemo pa Njega.
Filmsko uspešnico, ki
podira rekorde gledanosti po vsem svetu, si lahko ogledamo tudi pri nas:
- kino Ptuj: sreda, 28.
marec, ob 18.00
- Maribox (Kolosej, Maribor): sreda, 28. marec, ob
19.00 (razpored
za naprej bo objavljen v sredo na strani www.maribox.si)
Ni komentarjev:
Objavite komentar