Apd 7, 55-60; Raz 22, 12-14. 16-17. 20; Jn 17, 20-26
1.
Pred očmi znana podoba: Jezus, učenci, praznična velikonočna večerja, učenci ne slutijo, kaj se pripravlja,
Jezus ima prihodnje bližnje dogodke pred očmi. Šele kasneje se zavedo, to ni le
praznična večerja, je zadnja večerja, je ura slovesa, je slovesen
čas oporoke, besede imajo težo, se zarežejo v spomin:
- ljubite drug drugega, po tem bodo vsi spoznali, da ste moji učenci:
znamenje učencev, ki ga ne more preseči nobeno govorjenje, dejavnost,
vrlina, talent;
- kdor veruje vame, bo dela, ki jih opravljam, opravljal tudi sam:
pristen učenec bo nosilec miru, spoštovanja in razumevanja človeka, upanja,
optimizma
- Duh Tolažnik bo za vedno ostal pri vas: ta Duh bo učencu
vedno znova dajal moč in trdnost, pogumno vztrajnost, ki bo zmožna premagovati
nasprotovanja.
Potem se Gospod obrača na Očeta - velikoduhovniška molitev. Zvrste se besede o
učencih: tvoji so, ohranili
so tvojo besedo, varuj jih hudega, posveti jih v resnici. Kako so
se jim vtisnile v dušo, jih spremljale!
2.
Jezusov pogled se nato obrača na širši krog učencev: ne prosim samo za te, temveč tudi za tiste, ki bodo po njihovi besedi
verovali vame. Krog se širi, zajema vse kristjane vseh časov,
besede se nanašajo na nas, na naše skupnosti.
-
neposrednemu krogu učencev je naročil: ljubite drug
drugega, po tem bodo vsi spoznali, to je razpoznavno znamenje.
- v
prošnji za širši krog učencev pojasnjuje, v čem naj se izraža ta ljubite se:
da bodo eno, kakor sva midva eno!
3. Edinost je torej vidno
znamenje krščanske skupnosti, Cerkve v celoti, prav tako manjših skupnosti vse
do družine ali do dveh sodelavcev. In ugotovitve:
- krščanski svet je
razdeljen na precejšnje število Cerkva,
- kristjani nekega
področja ne morejo drugih zaradi drugačne narodnosti,
- dve krščanski družini se
ne moreta zaradi sporne jablane v meji,
- dva kristjana se v
službi ne moreta, ker eden vedno pušča vrata odprta.
4. Če upoštevamo take in
podobne ugotovitve, vidimo, da poudarjanje edinosti ni suha domislica, ni
prizadevanje nekih zagnancev, je izraz naše dejavne vere.
- tam je edinost, kjer se
kljub različnim značajem, željam in okusom spoštujejo, govore o drugih dobro,
drugim delajo dobro, skušajo drugega upoštevati;
- ali ni vse to, kar dobi
skupni imenovalec v edinosti, izraz človekovega prizadevanja, da bi bil pristen
Gospodov učenec?
- za te učence, za nas
Gospod prosi, da bi
bili z menoj tam, kjer sem jaz.
Ni komentarjev:
Objavite komentar