Iz 25, 6-10a; Flp 4, 12-14. 19-20; Mt 22, 1-14
1. Danes je Beseda dvakrat odeta v prispodobo o gostiji, ki jo v Svetem pismu pogosto srečujemo. Gostija, simbol veselja, simbol široke božje naklonjenosti in radodarnosti do človeka. Gospod vabi h gostiji, na svatovščino, v veselje. To je nebeško kraljestvo, ki Gospod govori o njem: sproščenost, osvobojenost, neponarejeno veselje, neskaljena vedrina; prvine, ki jih človek najde in ki postanejo njegove osebne lastnosti, ko z Bogom vzpostavi iskren odnos, ko se v pristni naravnosti z Bogom lahko pogovarja kot z Očetom.
2. Beseda nam slikovito predstavlja bogastvo božje ponudbe
človeku:
- prerok jo vabljivo opiše kot gostijo
z izbornimi jedili in žlahtnim vinom, ki pa daleč presega človekove
pojme o gostiji: Bog bo
obrisal solze z vseh obrazov, uničil bo smrt za vedno - ne ponuja le trenutka veselja,
ampak razbremenitev, osvobojenost, ki jo človek lahko sproščeno zadiha
šele takrat, ko ga ne mora omajati nobena ogroženost, ko ve: Gospod, ki smo vanj upali,je
z menoj;
- Jezus poleg bogastva poudarja tudi širino božje ponudbe: vse je pripravljeno, povabite na
svatbo, katere koli najdete -
Bog hoče vsem ljudem dobro, čeprav ga nekateri zavračajo, drugi vzvišeno
ignorirajo, drugi pobalinsko zasmehujejo, drugi se ga sramežljivo izogibajo;
- neizogibno se nam postavlja vprašanje, kako mi sami gledamo na
to božjo ponudbo: smo je veseli ali nas je ob njej strah, se obnašamo kot da
nas Gospod vabi pred sodišče ali na svatovščino - kaj le kaže naša vsakdanjost,
naše govorjenje, naše obnašanje, naša naravnanost?
3. Ključnega in usodnega pomena je seveda vprašanje: ali bomo
zraven! Da smo na Gospodovo gostijo povabljeni, ni dvoma: Bog hoče, da bi se vsi ljudje zveličali
in prišli do spoznanja resnice -
ko smo bili poklicani v življenje, nam je bila poklonjena tudi vstopnica v
svatovsko dvorano. Vendar Bog hoče, da za udeležbo na gostiji tudi povabljenec
sam nekaj stori. Gospod povabljenčevemu prispevku pravi svatovsko oblačilo. Kaj neki bi
to bilo? Preprosto rečeno: stalno prizadevanje človeka, da bi s sebe odstranjal
tisto, za kar sam čuti, da je slabo, tisto, zaradi česar je drugim okrog sebe v
breme, vse tisto, kar je v nasprotju z božjim klicem v človeku, ki mu preprosto
rečemo: vest.
Ni komentarjev:
Objavite komentar