I. A. Prvo berilo in evangelij govorita o gostoljubju. V berilu občudujemo
Abrahama, kako je postregel trem tujcem. Prvič jih je videl, a jim postregel
kot sorodnikom ali največjim prijateljem. Najprej jim je prinesel vode, da so si
umili noge, potem je ženi Sari naročil naj speče kolače iz boljše moke. Nato je
naročil hlapcu, da je pripravil pečenko od mladega teleta. Vzel je masla in
mleka in vse to položil pred te može. Izkazalo se je, da je postregel poslancem
samega Boga in bil bogato nagrajen, da je žena Sara v visoki starosti po čudežu
rodila sina Izaka.
B. Zgodovinar Prokopij iz Cezareje
poroča v šestem stoletju, da so bili Sloveni izredno gostoljubno
ljudstvo. Vsakemu tujcu so bila hišna vrata vedno odprta in miza pogrnjena.
Tudi pisatelj Finžgar je v romanu Pod
svobodnim soncem naslikal naše prednike kot izredno gostoljubne. Svarunova
hči Ljubinica je po pravici čutila
odpor do pokvarjenega Huna Tunjuša, a oče jo je opozarjal na zakon gostoljubja.
Nekdaj je bil znan pregovor: Gost v
hišo, Bog v hišo! Kakšni so razlogi za gostoljubje? Vsak človek je Božja podoba
in Jezus nam bo na sodni dan dejal: »Kar koli ste
storili enemu od teh
mojih najmanjših bratov, ste storili meni« (Mt 25,40).
C. Koliko je danes ljudi, ki ne živijo v pomanjkanju, a so
nesrečni. Psihologija pravi, da ima dobro delo presenetljivi zdravstveni vpliv
na človekovo dušo. Ker pri tem, ko se trudimo, da drugemu napravimo veselje,
pozabimo misliti nase, na vir svojih skrbi, tesnobe in žalosti. Zato stara
vzhodna modrost uči: »Zahvaliti se ne
sme tisti, kateremu storimo uslugo, temveč tisti, ki mu je bilo dano, da je
lahko storil uslugo drugemu.«
II.
V evangeliju smo poslušali, da se je Jezus mudil v hiši Marte, Marije in
Lazarja. Marija je pazljivo poslušala njegove besede s srcem in dušo. Marta pa
je imela veliko dela s postrežbo. Rekla je Jezusu, naj reče Mariji, naj ji
pomaga. Jezus je Marto dvakrat nagovoril po imenu: »Marta, Marta«, in s tem je
izrazil, da je rad sprejema njeno gostoljubje, a jo je tudi poučil, da ima skrb za Božje kraljestvo absolutno
prednost pred vsemi drugimi potrebami. Jezus je Marti povedal, da skrbi
kako bo hrana servirana na mizi, ne morejo odvrniti Jezusovega učenca od
poslušanja Božje besede. Ker od poslušanja Božje besede, prihaja vera. Dejal ji je, da je »le eno
potrebno«. Te besede: Le eno je potrebno,
si je vzel za škofovsko geslo tudi naš svetniški škof Baraga. Sv. Avguštin pa pravi, da kdor rad posluša
Božjo besedo (berilo, evangelij, pridigo), je to največje znamenje, da bo
prišel v nebesa. Amen.
Ni komentarjev:
Objavite komentar