nedelja, 17. januar 2016

2. nedelja med letom

Iz 62, 1-5; 1 Kor 12, 4-11; Jn 2, 1-12 

Božični prazniki so mimo. Beseda, to je pravi in živi Bog se je učlovečila in se naselila med nami. V Kristusu človeku, Bog stopa do človeka, da bi človek mogel najti pot do Boga, ne v globokih učenostih, ampak v zavesti, da je Bog pozoren do človeka, še posebej v njegovi stiski, da je usmiljen in da se človek na to usmiljenje more zanesti.
- Kana je po Jezusovem srečanju z Modrimi in po glasu iz nebes ob Jordanu že njegovo tretje "razglašenje": tokrat je sam razodel svoje veličastvo, spravil v dih jemajoče začudenje goste na svatbi, naredil je prvo od znamenj svojega odrešenjskega poslanstva in se neizbrisno zapisal v srca: njegovi učenci so verovali vanj.
- Zelo je poudarjeno najbolj odločilno v odlomku, da je bil na svatbo povabljen tudi JEZUS z učenci. Če hočeš sprejemati božjo pomoč, vodstvo, božje čudeže, moraš povabiti BOGA v svoje življenje. Brez povabila ne gre. Ženin in nevesta na ohceti v Kani sta Ga povabila in dobila sta neverjeten dar. Jezus Bog ju je rešil stiske, sramote. Podaril jima je velik čudež z več kot 700 litri vina in veselje se je lahko začelo, ker je starešina rekel, da je to vino veliko boljše. 
- Ne ustavljajmo se samo pri vinu. VINO je simbol žlahtnega, srečnega, polnega, zadovoljnega življenja, ki ga človek lahko sprejme samo od Boga. Jezus hoče vsakemu spreminjati življenje na bolje, v Luč, v več veselja, upanja in Ljubezni. Jezus ni končal s tem delom v Kani. Vsaka sv. maša je Kana, svatba, ohcet… ko mi Jezus spreminja vse moje problem v olajšanje, v rešitev in zadovoljstvo. Sv. maša in molitev je spreminjanje življenja. Dovoli, da ti JEZUS kaj da. Dovoli mu, da ti reši problem in ti v srce nalije vino upanja, sreče in veselja. Šest vrčev je bilo kamnitih, namenjenih umivanju, ki so ga Judje obredno, duhovno zelo poudarjali. Čutili so grešnost, nemoč, madeže v duši in si niso znali pomagati, se umiti od znotraj. Kaj bi lahko odvzelo to našo krivdo pred Bogom, ki vse podarja in je nad vse pravičen in svet. Jezus v te vrče nalije svoje božje vino, svojo božjo ljubezen in moč, ki človeka očiščuje in mu odpušča grehe, zato ker je poln ljubezni in usmiljen. Človek se lahko kadarkoli opere v sv. zakramentu sprave, spovedi in je osvobojen zla greha, razbremenjen, očiščen, svež, sproščen.
Nek gospod mi je pripovedoval, da se je ob priliki družinskega praznovanja srečal s svojimi sorodniki, ki so si med seboj zelo različni. Pravi, g. Dušan, mi si nismo različni po tem, da bi nekdo bil mlad ali star, z lasmi ali plešast, za hece ali bolj resen. Pravi: želiš s kom reči kakšno lepo besedo in takoj naletiš na kletev, zmerjanje, obup, pritoževanje, šinfanje… Pravi: na žalost se delimo na samomorilce, sorodnica je popolnoma zvezana s šlogarcami, vedeževanjem, magijo, črnogleda, prestrašena. Eden sorodnik je popolnoma zmeden v iskanju življenjskega smisla, je že tretjič ločen. Z eno družino iz našega sorodstva se zelo radi srečujemo, se imamo radi in smo nad vse veseli, ko se srečamo in največkrat se srečamo pri…… sveti maši. Človek sam v življenju nima in ne more imeti žlahtnega vina resnice, ljubezni, veselja, moči, upanja… Marija mu je rekla: Vina nimajo…  Marija v Kani je in ostaja žena, naša mati, posrednica, varuhinja: tista, ki človeku posreduje življenje, ki spremlja njegove prve korake, ki mu vsak hip sočutno stoji ob strani, ki kljub odrinjenosti vztraja v dobroti in razdajanju.

Marija tudi nam pravi in močno polaga na srce, ko kaže na Jezusa: karkoli vam reče, storite.

Ni komentarjev:

Objavite komentar